Kontroller

februarmamma2011

Blir kjent med forumet
Har dere tenkt å ta kontrollene hos lege, jordmor eller begge?
Jeg har mest lyst å ta alle kontrollene hos jordmor denne gangen :)

Den første må jo være hos legen, men ellers vil jeg holde meg til jordmor :D

Sist var jeg hos begge deler...

Jordmoren er jo utdannet til å vite masse om nettopp svangerskap og fødsel, hun kan veldig mye om det som en lege ikke kan, og har i tillegg en stor interesse for det som de færreste leger har. Samt det er vesentlig mer koselig syntes jeg :D

Jeg har et veldig godt forhold til fastlegen, så jeg holder meg til han. Det hjelper på at han har jobbet som spesialist på gyn. på Riksen før i tiden. 

Blir nok bare lege denne gongen. Syns desverre ikkje så møje om jordmorå i vårt distrikt... Vil helst ikkje gå der! Hu e litt vel alternativ kan en kansje sei....

Jeg hadde en fantastisk jordmor forrige gang og vil ha henne denne gangen også :) Tror også jeg vil holde meg til jordmor på de fleste kontrollene :)
Må til fastlegen på oppfølging i svangerskapet pga. ICP.

Takk for svar alle sammen!! Regner med det blir jordmor her. Hun jeg gikk til forrige gang var kjempe flink og hyggelig.
Må man til fastlege på 1. kontroll? Tar ikke jordmor de samme blodprøvene også?

Her blir det nok bare kontroller hos lege. Følte ikke jeg hadde noe særlig utbytte av å gå til JM sist så dropper det denne gang :)

Tipper det blir mest til legen min. Hun er super :) Var ikke spes begeistra for jordmora jeg fikk sist men tenkte å høre om jeg kunne få ei annen. Det er flere der..

Men så flytter vi jo kanskje etterhvert så veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. kanskje vente med jordmor til vi er der vi skal bo.. så kan jeg gå til jordmor på slutten. vanskelig!

Forrige gang hadde jeg alle kontrollene hos jordmor, også den første! Denne gangen har jeg allerede vært his legen på første kontroll, men det var siden jeg også skulle ta noen andre prøver.. Resten blir nok hos jordmor. Hun har alltid bedre tid, og man kan snakke om alt mulig! Ser alltid veldig fram til det :)

Jeg kommer til å gå både til lege og jordmor. Kommer til å få hyppige kontroller hos lege pga forhistorien med forrige fødsel. Men liker også å komme til jordmor, hun har ofte litt bedre tid. Men får se. Skal på første kontroll på fredag :)

Forrige gang tok jeg første hos legen, så andre kontroll hos jordmor og så ble det oppdaga sv.dia, så da ble alt resten på sykehuset.. Rekner med jeg får det nå også, og sikkert litt tidligere denne gangen.. Så bare går til fastlegen til da, ser ikke vitsen å begynne å blande inn en ekstra jordmor... Men hvis ikke ville jeg definitivt gått til jordmor!

Jeg skal nok til JM på alle, kommer ikke til å gå til lege på første heller, selv om jeg har verdens beste fastlege!
Forrige gang hadde jeg verdens beste JM, men hun er desverre pensjonert nå :-(
Håper hun nye er like flink :-)

Jeg tror jeg holder meg til fastlegen min denne gangen. Gikk annenhver gang til lege og jm sist, men det ble jeg bare forvirret av. Selv om jm hadde mye bedre tid til meg følte jeg meg bedre ivaretatt hos legen min. Hun er av den effektive typen, men fulgte meg veldig godt opp da jeg hadde litt høyt bt en periode, og lavt jernlager på slutten.
Jeg kjenner dessuten distriktsjordmoren der jeg kommer fra veldig godt, så jeg vet jeg kan ringe henne når som helst dersom jeg lurer på noe.

JM, syns hun tok seg mye bedre tid enn det legen gjorte og hun hadde svar og mere forståelse enn legen. Hos JM var det ikke slik at etter 10 min så var timen ferdig og jeg måtte dra, men hun tok den tiden jeg trengte.

Her blir d legen.. JM jeg var hos sist av skal jeg hvertfall IKKE til..:\ mn blir nok å bestille time hos privat JM når det nermer seg fødsel.. er redd jeg skal utvikle fødselsangst pga sist fødsel...:-( mn frem til d evnt skjer skal jeg kose meg :-)

Jeg må til legen første kontroll, så vil jeg gå til JM resten.
Forrige gang begynte med annen hver gang hos lege og JM, men slutten gikk jeg bare til JM. Var ikke fornøyd med legen.
Har byttet lege siden sist, er mye mer fornøyd nå. OG skal til ny JM da hun andre har byttet arb.sted. Tror hun jobber på sykehuset jeg skal føde på.

Med førstemann gikk jeg kun til jm, denne gangen aner jeg ikke hva jeg skal for vi er på flyttefot og jeg har uansett ikke mulighet for å gå til samme jm som sist, noe jeg veldig gjerne skulle gjort for hun var fantastisk!!! Skal til legen imorgen, ikke på kontroll egentlig, men det blir nok kontroll, hehe:P 

Da jeg fant ut at jeg var gravid begynte både jeg og mannen min å glede oss til å gå til jordmora vår igjen! :) Så her blir det mest jordmor, men tenker å ta første kontroll hos legen siden det kan bli behov for sykemelding hvis kvalmen dukker opp.

Back
Topp