Kontroller på slutten?

mommsi

Flørter med forumet
Hvor ofte er dere hos lege/ jordmor slik på slutten? Jeg er 34 uker og var på sist kontroll forrige uke, altså uke 33. Neste kontroll er om 4 uker, og da er jeg jo i uke 38. Synes dere det er greit, eller burde man få en sjekk før??

Jeg er 35 uker på mandag og var på kontroll sist den 6. juli. Skal på ny kontroll den 24. juli (36 uker) og så igjen den 10. august (drøyt 38 uker). Synes kanskje det ble litt lenge mellom de to siste der, men det er vel kanskje bare sånn nå som det er ferietid.. Jeg har termin 22. august og fødte 6 dager før termin første gang.

Men - det har vel strengt tatt ikke så mye å si uansett. Skjer det noe før så drar man jo på sykehuset. Jeg har også tenkt til å begynne med modningsakupunktur (hos privat jordmor) når permisjonen er litt i gang så da får jeg jo litt oppfølging og sjekk da også..

Men altså - jeg trodde egentlig det var mer vanlig med ca. annehver uke den siste mnd. ja. Du kan jo be om en time til evt. kanskje? Evt flytte den litt nærmere om det går? :)

Jeg hadde kontroll i uke 35. Deretter en i uken fra uke 37.

Jeg var på kontroll sist i uke 31+ 3 og nå har legesenteret utsatt timen min slik at jeg ikke har kontroll igjen før i uke 37 (er i 35 nå) Dette syns jeg ikke er greit i det hele tatt! Det er jo nesten 6 uker mellom... Skal ringe de på mandag å høre hva de mener i og med at det er så seint i svangerskapet.

Jeg hadde siste kontroll i slutten av juni, og skal ha neste når jeg er i uke 37. Så er 5 uker mellom.. Ikke helt heldig, men sånn er det nå en gang når det er ferietid. Hvis det skulle være noe er det jo åpen poliklinikk på sykehuset. Fikk også bare fine svar på de siste prøvene jeg tok, så er trygg på at alt er i orden.

Jeg var på kontroll i uke 33 og 35. Har nå fått time i uke 37 og 39..så regner jeg med at jeg får kontroll igjen i uke 40 eller 41 hvis ikke fødselen har startet. 

Ser på lappen min fra jordmor at det er vanlig med to uker mellom hver kontroll fra uke 34-40 og så en gang i uka. Men er vel kanskje vanskelig med ferie oppi det hele. Jeg må til en annen jordmor i uke 37 for da er hun jeg går til på ferie. 

Jeg har tvillinger i magen, og har kontroll hver 4 uke.. Med en i magen bør det aboslutt holde så lenge ikke legen mener det er behov for noe mer.

retningslinjer for svangerskapskontroll som de fleste leger og jordmødre følger, sier kontroll i uke 32, 36, 38, 40 og 41.
Noe mer enn det er ikke nødvendig, med mindre din lege/jordmor anser at du har behov for ekstra oppfølging.

Back
Topp