Kontroller og mannfolk?

Latterfrosken

Forumet er livet
Mange som har med seg mannen sin på kontroller hos jordmor? Eller skal gå sånn fødselsforberedende kurs? Jeg skal ha med gubben neste gang jeg skal til jordmor, da skal vi ha sånn fødselssamtale... og da syns jeg det var greit at han ble med... Noe må jo de ta del i og! Var på kontroll i dag, alt sto bra til og jeg fikk beskjed om at det ikke var noen liten baby..hehe.. litt letta etter disse kontrollene, så man får høre at alt er bra med mor og barn! Klem

Min var med på alle kontrollene hos jordmor og han var også med på fødselsforberedene kurs. Syntes det var veldig greit begge to. Han syntes det var veldig artig å høre Fridas hjertelyd.

Nå er ikke jeg gravid nå, men min kjære skal være med på kontroller, og skal være forberedt på fødselen. [:)]

Samboeren min er med på alle kontrollene på sykehuset med UL, dvs 2. hver uke. Har kontroller hos fastlege og jordmor utenom, men her går jeg alene. Skal være med til jordmor på fødselsforberedende samtale, regner jeg med.... Også skal vi begge på svangerskapskurs.

Min mann er med på ultralyd og fødsel, ellers ikke. Mulig han var med til legen en gang da jeg var gravid første gang, men så vel ikke den store nytten av det. Hadde det vært litt mer fokus på far og hans tanker og spørsmål, så kanskje... Men nå når jeg er gravid for tredje gang, vet vi mer hva som skjer.

Her huset har han ikke mulighet til å fra fra jobben så ofte, men har blitt med noen ganger til legen og så klart UL på sykehuset. Var også med til legen og fikk vært med på nok en Ul sist uke.

Samboeren min har også vært med på alle kontroller.. Også gleder han seg kjempe mye til fødselen.. Skjønner ikke det jeg da men[8D]

Back
Topp