Kontroller - legen og JM - hva skjer egentlig?

Ella~83

Glad i forumet
Føler meg litt lost og følte at jeg ikke fikk nok info av legen.
Jeg spurte litt om hva som skjedde på kontrollene og da fikk jeg beskjed om at urinprøve og helsekort skulle være med hver gang. Hun skulle sende henvisning til ordinær UL på sykehuset og at det var vanlig å ta med resultatet til neste kontroll etter det...
Blodtrykk blir vel også kontrollert hver gang.
Finnes det noen oversikt noe sted hvor det står noe om hva som er vanlig å gå igjennom på kontrollene? Kan man f.eks. få høre hjertelyden? Jeg fikk time hos JM 11. august og jeg er da litt over 13 uker på vei. Skjønte det sånn at det var satt av en hel time (!).

ang det med jordmor, så slenger jeg inn et spm til.
Er det ikke normalt at legen henviser til jordmor ?
En veninnde av meg fikk legen til og bestille time
til jordmor. Min lege derrimot sa jeg måtte fixe det
selv[&:]  Såååå, hvordan funker det egentlig ?
trodde det var normalt at man ble henvist ?

jeg må selv ta kontakt med jordmor.
har ikke hatt behov for det ennå pga sykemeldingene mine. så har jeg heller gått til legen.
har alt vært der 3-4 ganger og vært hos min gyn 1 gang og sett lille reka.

ORIGINAL: Someeone

ang det med jordmor, så slenger jeg inn et spm til.
Er det ikke normalt at legen henviser til jordmor ?
En veninnde av meg fikk legen til og bestille time
til jordmor. Min lege derrimot sa jeg måtte fixe det
selv[&:]  Såååå, hvordan funker det egentlig ?
trodde det var normalt at man ble henvist ?

jeg måtte ordne det selv, men her er helsestasjon vegg i vegg med legesenteret, så det var ikke store problemet å stikke innom der

Jeg ble ikke henvist dit, jeg ruslet bort i gangen, helsestasjonen ligger i samme bygg som legen jeg går til, og bestilte time selv. Henvising til jm har jeg ikke vært borti.

ORIGINAL: *Stella*

Jeg ble ikke henvist dit, jeg ruslet bort i gangen, helsestasjonen ligger i samme bygg som legen jeg går til, og bestilte time selv. Henvising til jm har jeg ikke vært borti.

Hos meg er det over en mil til jordmor fra legen, har ikke peiling på hvor
helsestasjonen er her i byen, vet bare den er midt i sentrum en plass[&:]
Men jeg og venninda mi vi bor jo i samme by da, er jo rart noen leger
skal bestille time for oss, mens andre må gå dit selv [&:]

Hvor helsestasjonen er skal du finne på kommunens nettside, og der står helt sikkert telefonnummer eller mailadresse også. For meg var det bare enkelt å gå på helsestasjonen, der har jeg jo vært mang en gang på barnekontroll også, så du må  uansett finne ut hvor den er, om du velger bare legen nå.

Back
Topp