Kontroll..

Mia00

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg fant ut at jeg var gravid rett før jeg skulle til legen, i forbindelse med noe annet (helt tilfeldig). Han satt da opp ny time til meg når jeg er ca 12 uker på vei.. men er ikke det veldig seint? I tillegg vil jeg gjerne ha kontrollene med jordmor, fordi legen min er ganske ung og uerfaren, så føler ikke han er den beste å snakke med... vurderer nå å ringe jordmor selv å bestille time litt tidligere.. er førstegangsfødende, så har ikke peiling på hva jeg skal gjør:dead: trenger noen råd:sorry:

Jeg fant ut at jeg var gravid rett før jeg skulle til legen, i forbindelse med noe annet (helt tilfeldig). Han satt da opp ny time til meg når jeg er ca 12 uker på vei.. men er ikke det veldig seint? I tillegg vil jeg gjerne ha kontrollene med jordmor, fordi legen min er ganske ung og uerfaren, så føler ikke han er den beste å snakke med... vurderer nå å ringe jordmor selv å bestille time litt tidligere.. er førstegangsfødende, så har ikke peiling på hva jeg skal gjør:dead: trenger noen råd:sorry:
Jeg ville ha fått en time hos jordmor, tror hun kan svarer bedre på eventuelle spørsmål du har fremover :) Du som bestemmer hvem du vil gå til :) Husk på at det snart er sommerferie å om du venter for lenge så har hun kanskje ikke tid før etter ferien :)

Første svangerskapstime er ofte rundt uke 12. Da skal man ta viktige blodprøver :) ellers er det bare å kontake jm, og si du ønsker kontroller der.

Her ser du oversikt ovef kontrollene:

https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

Her i Tromsø er første kontroll i uke 8. Det står på jordmortjenesten sine sider.

Her er første kontroll i uke 12. Du kan helt sikkert ta kontakt med jordmor før, og si at du ønsker en samtale:)

Det er uke 12 som er standard her også.
Tenkte lite over at det var sent sist, men har du behov for tidligere, så tar du kontakt. Det er ikke noe problem.
Prat med jordmor. De er hyggelige :)

Da skal jeg prøve å ringe i morgen å høre om de har tid.. har hatt problemer med eggstokkene fra jeg var 16 år, og har vært operert.. så vil gjerne få sjekket opp litt tidlig at alt er som det skal..:Heartred

Jeg ringte jordmor nettopp for å bestille time, da jeg vet de fort kan bli fullbooket og det nærmer seg ferietid. Jeg sa bare at jeg ønsket time og hun foreslo slutten av juni (da er jeg i 9'nd uke).

Jeg ringte jordmor idag, og fikk time allerede neste uke da er jeg 5+0. Tenkte først det var litt tidlig, men samtidig er det kjekt å få snakket med noen å få svar på ulike spørsmål såpass tidlig :)

Jeg har time i uke 10 :)
Tenkte egentlig å be om time i uke 8, men da hadde hun ferie.

Jeg er i uke 5 nå å kunne helst tenkt meg kontroll i uke 6-8, men får se i morgen

Back
Topp