Kontroll uke 22 :)

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Så var det tid for ny kontroll igjen da, er jo så lenge siden sist :P

Har vært hos fastlegen igjen,
tok med meg både mannen og min datter; hun har vært på førskoledag og var derfor ikke i bhg
så hun fikk høre hjertelyden til babyen nå i dag for første gang :)

Blodtrykket her er fint og jevnt som vanlig, symfyse-fundusmålet var nå på 21cm (uke22+4) så det ligger fint ved den røde gjennomsnittsstreken, og hjertelyden lå på 160slag pr min denne gangen.
En av de tingene jeg var aller mest fornøyd med denne gangen var vekta faktisk :) opp en kilo til (1mnd siden sist). :D total oppgang nå er 3,1kg :)

Siden blodsukkeret fortsatt er litt ustabilt, og langtidsblodsukker fortsatt øker (4,8-5,7 på tre uker, godt innenfor ønsket verdi, men stigende) valgte vi å sykemeldt 100% fra mandag av. Jeg tør ikke selv å fortsette enn så lenge det ikke er jevnt.
Kjenner og på kroppen at det begynner å bli lovlig tungt, gjør vondt i bekken/seteområdet på slutten av arb.dagen og stivner helt etter et kvarter i sofaen..
Jeg tipper jeg kommer til å være sykemeldt resten av sv.skapet nå pga dette,
heldigvis er det sommer nå straks, og nok av muligheter til å finne på ting som får dagene til å gå. Ferier og folk å besøke :)

Sykemeldt t.o.m 31.juli, og ny kontroll 20.juni ;)

Så bra alt med baby var bra! Dumt med stigende blodsukker, men siden det fortsatt er innenfor normalen kan jo kanskje det å få slappe av hjemme og ikke jobbe holde det normalt? Satse på det i alle fall :)

Så fint at alt er bra da! Lurt å sykemelde deg, så blir nok kanskje blodsukkeret bedre også:) Er så spent på om det er en liten guttebass eller snuppelure du har jeg:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Så fint at alt er bra da! Lurt å sykemelde deg, så blir nok kanskje blodsukkeret bedre også:) Er så spent på om det er en liten guttebass eller snuppelure du har jeg:)

Gjett om vi er spente også da? Ultralyd om en uke i dag og full nedtelling :)
Håper jo også på noen fine bilder å vise fram :)

Jeg tok meg selv i å tenke at jeg nok burde ta litt mindre insulin til frokost for ikke å få lavt blodsukker på jobb her om dagen, og hatt et par kvelder jeg normalt ville sittet oppe lengre for å følge med på sukkeret hvor jeg nå måtte legge meg fordi jeg skulle på jobb, sånn kan det jo ikke være!
Så jeg er sikker på at valget var riktig denne gangen :)

Weee og nå nettopp fikk mannen kjenne sparkene til mini'n gjennom magen for 2.gang :)
Herlig altså!! :)

Gjett om vi er spente også da? Ultralyd om en uke i dag og full nedtelling :)
Håper jo også på noen fine bilder å vise fram :)

Jeg tok meg selv i å tenke at jeg nok burde ta litt mindre insulin til frokost for ikke å få lavt blodsukker på jobb her om dagen, og hatt et par kvelder jeg normalt ville sittet oppe lengre for å følge med på sukkeret hvor jeg nå måtte legge meg fordi jeg skulle på jobb, sånn kan det jo ikke være!
Så jeg er sikker på at valget var riktig denne gangen :)

Weee og nå nettopp fikk mannen kjenne sparkene til mini'n gjennom magen for 2.gang :)
Herlig altså!! :)

Et helt riktig valg tenker jeg!!! Ikke utfordre blodsukkeret da det virkelig veit å"ta igjen" :( Så det når søs fikk syreforgiftning i uke 31 :( men supersøte veslesnupp på 8 mnd er helt fin og flott i dag:)

Åååå kjenner dere spark på utsiden!!!!!! Så herlig!! Det gleder jeg meg veldig til!!!! :D Det er jammen meg kos:):)

Høres ut som et riktig valg å sykmelde deg :-) Du får kose deg hjemme og nyte svangerskapet i stedet :-) Godt at alt så bra ut ellers :D

Back
Topp