kontroll time hos legen idag!

wenki

Blir kjent med forumet
Da har jeg vært på kontroll! Legen liker ikke at jeg er på vei ned i vekt, men jeg skjønner ikke det for det står dem fleste steder at det er også normalt ibegynnelse. ellers var alt fint, siden jeg er over 90 kg vil hun at jeg skal ta sukkertest, noe jeg ikke er enig i for blodsukkert har alltid vært fint! og siden jeg har en lille bror med downs så skal jeg mest sansynlig til ullevål å ta gentest, jeg har hvertfall krav på det, da får jeg også vite kjønn 100%. når det evt er vet jeg ikke. men er 9+4 idag så kan ikke vente for lenge! Kjenner jeg har litt blanda føleser etter dette møte med legen!

Håper neste møte går bedre :-)  
Ang sukkertesten, tenker jeg umiddelbart at det må være bedre å ta en prøve for mye enn en for lite om det ikke er noen risikable prøver. Kroppen er jo ikke akkurat helt seg selv under svangerskapet, og om det er bra til vanlig er jo sjansene gode for at det fortsetter slik, så da er det bare snakk om å være på den sikre siden :) Lykke til videre! Håper du får et flott svangerskap :-D

Så rart legen legger seg opp i at du har gått ned i vekt når du veier 90 kg lissom? (Jeg har i starten veid over 90 kg i begge mine foregående svangerskap) og legen jeg hadde i mitt første svangerskap var jo bare opptatt av at jeg var så tung, han hadde sikkert vært sjeleglad om jeg gikk litt ned. I mitt andre svangerskap (byttet lege) sa bare legen at vi burde sjekke kolestreol etc etter svangerskapet og det synes jeg var helt greit. Nå ble jeg med på et forsøk om svangerskapsdiabetes og fikk testet for alt dette under svangerskapet og alt var ok.
Men du må nok muligens ta opp ting selv med legen, det er ikke alle det kommer så lett fram med, er i hvertfall min erfaring. Jeg gikk til jordmor sist og synes det var mye bedre. :-)

Back
Topp