Kontroll på sykehuset

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Her kommer en liten oppdatering for de som vil lese [;)]

Gipsbarnet vårt har ikke vært helt seg selv i helga. Mye surving, gråt, klaging og lite søvn. Oppdaget så at hun hadde klart å bevege seg inni gipsen, og det ene beinet var mye her fritt enn det har vært tidligere. Rumpa som tidligere har vært midt mellom de gipsa beina var nå helt inntill det venstre beinet (hvis man ble klok av den forklaringa?).
Brukte så mandag på å få tak i noen på sykehuset, for fryktet at det hadde gått ut av ledd igjen. Fikk kontakt uttpå dagen, og beskjed om å komme tirsdag.

Det ble da sjekket med røntgen og CT, da legen først fryktet det var ute av ledd. Heldigvis hadde det ikke kommet så langt, men hun kunne ikke forstå hvordan hun hadde klart å røre på seg inni gipsen. Da var det bare å skjære av gips siden den ga feil stilling for leddet (det var fryktelig skummelt, og baby bare gråt og gråt). Har nå på skinne, som skal sitte over helga. Da blir det inn igjen og få på ny gips.

Hun har hatt gipsen i to måneder nå, men rart hvor fort man glemmer. Når de tok av gipsen tenkte jeg at noe måtte være feil, hun hadde så tynne lår og legger [:D]

Frøkna nå veksler mellom frykt og glede. Hun er livredd ved bleieskift og veldig usikker til tider, men elsker følelsen av å kunne sprelle litt mer på beina (skinna slutter ved knærne, så resten av beina er nå frie). Sov som en drøm i natt, la seg 18.30 og stod opp 09.30 idag tidlig [;)]
Våknet riktignok noen ganger, men lite i forhold til hva det har vært.

Dette ble nok langt, men takk til deg som gadd lese alt [:D]

Var jo planlagt 6 mnd totalt med gips (mulig skinne etterpå).
Men er litt usikker på om de fortsetter fra der de slapp, eller om det blir litt forlenget siden de nå måtte ta den nå.

Uansett er jeg fornøyd, for hvis den hadde vært ute av ledd igjen måtte vi mer eller mindre begynt på nytt. Ny strekk og så gips [&:]

Ja, vi gleder oss til vi er ferdig med hele skiten [:D]

Stakkars lille snuppa di, får helt vondt i meg når jeg leser om det. Men håper det blir helt bra hvertfall, og bra at det ikke var så galt som legen trodde først.

Huff da høres ikke greit ut med gipset snuppe.Får jeg spørre hva har skjedd???

Huff da, stakkars liten, men bra det ikke var ute av ledd i det minste.
Dere er så flinke og tapre!

Husj-a-meg. Snuppa de er en tapper liten frøken aøtså. Skjønner jo frykten hennes. Alt hun sikkert vil er jo å kunne sprelle og komme seg opp og frem. Det må jo ha vært himmelsk for henne å kunne vifte litt med tærne et par dager. Masse lykke til videre til den flinke lille jenta de og de utholdene foreldrene!

Oi, godt at dere fikk komme inn så fort da, og at den ikke var helt ute av ledd [:)] Kunne nok fort blitt ubehagelig for alle!

Tenk at hun har hatt gips i 2 mnd allerede da. Tiden flyr jammen avgårde!

Oi, det var godt du oppdaget det når du gjorde da...
Syns dere begge er flinke og tapre[:)]

Må være en merkelig følelse for henne å kunne vifte med beina igjen, men sikkert veldig deilig også.
Flott at du tok tak i det og at dere fikk komme så fort på sykehuset. Håper dere ikke må begynne på nytt igjen, men det ville jo være litt rart siden den ikke hadde gått ut av ledd igjen.
Stå på videre alle sammen, dere er supertøffe!

Er utrolig fornøyd med sykehuset og oppfølgningen vi får. Da jeg ringte på mandag trodde ikke legen det først var noe galt, men er jeg bekymret skal vi bare komme. Hun synes det var bedre å være ekstra påpasselige og ta en ekstra kontroll [;)]

Skinne er en helt annen verden enn gips, så nyter tiden før gipsen kommer på igjen.
Synes fryktelig synd på henne da vi skifter bleie, må ta av skinna og da blir hun livredd. Gråter så høyt og roer seg ikke før skinna er på igjen. Men så har hun ikke kunne bevege beina på to mnd heller, så det er nok litt rart (og stølt?)

Følte meg litt nede da jeg ventet på CT og trodde vi måtte begynne på nytt igjen. Var vanskelig å skulle prøve å motivere seg til det [:(] Men nå smiler livet igjen, og jeg er bare lykkelig over at det ikke var så ille [:)]

prematur: Hun har senoppdaget hoftedysplasi, derfor må hun ha gips (og skinne!)

LilleguttogLillejenta: Jeg skulle jo ønske at sykehuset hadde gjort jobben sin og det hadde blitt oppdaget tidligere, slik at vi hadde sluppet unna med pute. Men dere som har hatt pute har også all grunn til å klage, så det må du ikke tenke på. Forstår følelsen av å måtte reise hjem igjen med et putebarn fra sykehuset, og utfordringene det medfører med klær, utstyr etc.

ORIGINAL: Godemine

Er utrolig fornøyd med sykehuset og oppfølgningen vi får. Da jeg ringte på mandag trodde ikke legen det først var noe galt, men er jeg bekymret skal vi bare komme. Hun synes det var bedre å være ekstra påpasselige og ta en ekstra kontroll [;)]

Skinne er en helt annen verden enn gips, så nyter tiden før gipsen kommer på igjen.
Synes fryktelig synd på henne da vi skifter bleie, må ta av skinna og da blir hun livredd. Gråter så høyt og roer seg ikke før skinna er på igjen. Men så har hun ikke kunne bevege beina på to mnd heller, så det er nok litt rart (og stølt?)

Følte meg litt nede da jeg ventet på CT og trodde vi måtte begynne på nytt igjen. Var vanskelig å skulle prøve å motivere seg til det [:(] Men nå smiler livet igjen, og jeg er bare lykkelig over at det ikke var så ille [:)]

prematur: Hun har senoppdaget hoftedysplasi, derfor må hun ha gips (og skinne!)

LilleguttogLillejenta: Jeg skulle jo ønske at sykehuset hadde gjort jobben sin og det hadde blitt oppdaget tidligere, slik at vi hadde sluppet unna med pute. Men dere som har hatt pute har også all grunn til å klage, så det må du ikke tenke på. Forstår følelsen av å måtte reise hjem igjen med et putebarn fra sykehuset, og utfordringene det medfører med klær, utstyr etc.

Huff stakkar lita.Kjedelig at sånt ikke ble oppdaget tidligere.Håper det går bra med henne.

Stakkars jente! Men godt det ble tatt tak i raskt da.

Hvordan går det med dere nå? Har hun fått på ny gips? [:)]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Huff da, stakkars liten, men bra det ikke var ute av ledd i det minste.
Dere er så flinke og tapre!

Sign!

Back
Topp