Kontroll på sykehuset

mamslykke2

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som vet om de tar ul når jeg har fått tildelt time på gyn.poliklinikk? Skal inn til kontroll å for å få væske intravenøst.

Huffda :( Har du hyperemesis?

Jeg sliter mer med ekstrem kvalme og får ikke i meg så mye mat. Så jeg har gått ned 4,5 kg på kort tid. Så for å slippe innleggelse, ville legen sende meg på kontroll og for å få væske i ett håp om at vekta blir stabil.

Jeg har gått ned 2,5 kg og sliter med det samme :(
Men jeg får i meg nok drikke heldigvis. Fordi om hver slurk gir en ekstra kvalmebølge..

Håper virkelig det går bra med deg!

Jeg sliter mer med ekstrem kvalme og får ikke i meg så mye mat. Så jeg har gått ned 4,5 kg på kort tid. Så for å slippe innleggelse, ville legen sende meg på kontroll og for å få væske i ett håp om at vekta blir stabil.
Stakkars deg :eek: Vi får håpe det hjelper å få væske.

Jeg jobbet på gyn døgnpost en stund for noen år siden der vi fikk inn hyperemesispasienter. Der kom de enten og ble et døgn eller to for å få væske og kommet seg litt, eller bare inn en ettermiddag for væske og så hjem. Men de fikk kun dette. Ikke noe UL eller innvendig undersøkelse. Var vi sykepleierene som tok oss av hele oppholdet fra de kom til de dro på en måte.

Men sikkert ulik prakssi fra sted til sted :)

Det høres utrolig kjipt ut. Håper det hjelper med væske!

Kanskje det kan være en trøst å vite at kvalme betyr veldig friskt foster. Jo kvalmere jo bedre, så du/dere har nok veeldig friske, fine babyer som herjer litt med mamma. :)

Back
Topp