Kontroll på sykehuset...

Lilly_84

Flørter med forumet
Da har jeg vært på kontroll på sykehuset i dag og skal tilbake for å sjekke vekst på fredag. Så langt ser det greit ut, men legen sa at mest sannsynlig kommer de ikke til å la meg gå helt til termin.. hvis det ikke er noe særlig vekst nå på fredag kommer de til å vurdere å starte fødselen rett etter fullgått 34 uker, og det er jeg på lørdag. Er det noe endring og vekst på baby kommer de til å la meg gå til uke 37. Kjenner jeg gruer meg veldig til timen på fredag:( Vil jo ha babyen der inne mest mulig..:(
Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app

Oi, det var jo tidlig.. hvor mye ser avviket til babyen på? Syns det var rart at de skal sette deg i gang så tidlig egentlig.. Men kanskje de mener dag babyen har det bedre utenfor magen da eller?

Oi, det var jo tidlig.. hvor mye ser avviket til babyen på? Syns det var rart at de skal sette deg i gang så tidlig egentlig.. Men kanskje de mener dag babyen har det bedre utenfor magen da eller?
Baby ble målt forrige tirsdag og da veide h*n rundt 1580g da var jeg 32+3, gjennomsnittet i svangerskapsuke 32 er rundt 2000g. Så jeg har vært under observasjon disse dagene og skal måle pånytt nå på fredag. Hvis baby har vokst i løpet av disse dagene, lar de den bare fortsette å vokse i sin egen kurve.. hvis ikke så må de nesten vurdere om den har det bedre utenfor magen..

Baby ble målt forrige tirsdag og da veide h*n rundt 1580g da var jeg 32+3, gjennomsnittet i svangerskapsuke 32 er rundt 2000g. Så jeg har vært under observasjon disse dagene og skal måle pånytt nå på fredag. Hvis baby har vokst i løpet av disse dagene, lar de den bare fortsette å vokse i sin egen kurve.. hvis ikke så må de nesten vurdere om den har det bedre utenfor magen..

Okej, da blir det spennende å se på fredag da.. Ønsker deg lykke til uansett hvertfall ;)

Hva veide han i dag? Lille gutten vår er også for liten, men her er det ikke snakk om å settes igang pga det. Var på sykehuset i dag, er 32+6 og lille veier 1800 gram..

Hva veide han i dag? Lille gutten vår er også for liten, men her er det ikke snakk om å settes igang pga det. Var på sykehuset i dag, er 32+6 og lille veier 1800 gram..
I dag var det ingen målinger, sjekket bare tilførselen på navlestrengen og at alt sto bra til med hjerterytme og aktivitet.. men skal ta målinger nå på fredag. Jeg håper jeg får gått til uke 37 ihvertfall.

Merkelig det her med vekstestimering...ble det oppdaget med en tilfeldighet eller hadde du avvikende symfysemål?

Er nok mange av babyenen som ligger under gjennomsnittet, men litt ymse hva som skjer er mitt inntrykk.

Merkelig det her med vekstestimering...ble det oppdaget med en tilfeldighet eller hadde du avvikende symfysemål?

Er nok mange av babyenen som ligger under gjennomsnittet, men litt ymse hva som skjer er mitt inntrykk.
Nei ingen avvik på SF målene mine, det ble oppdaget først forrige uke da jeg ringte føden og ble tatt inn for sjekk fordi det var litt rolig fra den lille.. Da var det tre leger som målte og alle kom frem til det samme at den var liten. Men har jo lest mye på nett at det har vært store feilmarginer på vekstestimering..:(

Da var jeg på ny vekstkontroll i dag hvor en overlege skulle ta avgjørelsen om de skulle sette meg i gang denne uka her eller ikke (34+2 i dag). Men han kom frem til at det har vært vekst siden sist kontroll og de skulle prøve å la meg gå til uke 37, men må på ukentlige kontroller fremover. Er så glad den lille får være inne i magen litt til:)

Så bra :) hvor stor var lille nå?

Fikk beskjed om at h*n er liten, men vokser:) i dag 34+2 var vekta på ca 1800. De tror h*n ender på noe mellom 2200-2500 gram. Så lenge det er over 2000 gram så har jeg det bra...

Kan jeg bare spørre hvordan de fant ut at det var et vekstavvik? Var det pga sf mål? Eller fant de det ut på en ekstra ul? :)

Kan jeg bare spørre hvordan de fant ut at det var et vekstavvik? Var det pga sf mål? Eller fant de det ut på en ekstra ul? :)

De fant det ut helt tilfeldig. Sf målet mitt ligger faktisk over gjennomsnittet. Ikke noe som tydet på vekstavvik.
Men for to uker tilbake, ringte jeg inn til føden fordi jeg kjente lite liv. Når jeg kom dit for å sjekke virket alt bra med baby, så rett før de skulle avslutte tok de noen målinger og da kom de frem til at h*n er litt liten.
Men jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på de vekstestimeringene. En i august forumet fikk oxo beskjed om liten baby, med estimat på ca 2400 tror jeg det var og hun fødte en jente på 3100.

De fant det ut helt tilfeldig. Sf målet mitt ligger faktisk over gjennomsnittet. Ikke noe som tydet på vekstavvik.
Men for to uker tilbake, ringte jeg inn til føden fordi jeg kjente lite liv. Når jeg kom dit for å sjekke virket alt bra med baby, så rett før de skulle avslutte tok de noen målinger og da kom de frem til at h*n er litt liten.
Men jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på de vekstestimeringene. En i august forumet fikk oxo beskjed om liten baby, med estimat på ca 2400 tror jeg det var og hun fødte en jente på 3100.

Ok, da skjønner jeg :) Nei skjønner jo at du ikke stoler helt 100% på de da ja, men er jo kanskje greit uansett å bli fulgt opp litt tettere da :) Satse på at h*n er frisk og fin og at du kan gå helt til termin :)
Lykke til :)

Ja de målene er ikke mye nøyaktig. Sist sa de at jenten min kom til å bli 2800 og hun var 2480 da hun ble født en liten uke senere....

Back
Topp