Kontroll på sykehuset uke21 :)

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Har vært på ny kontroll på sykehuset i dag, for diabetesen.
Gruet meg egentlig før timen, for jeg visste at blodsukkeret var blitt mye dårligere bare den siste uka.
Samtidig gledet jeg meg og, til å få rettet opp i dette ;)

Så jeg kom inn til legen da og det første vi går over er de siste målingene jeg har gjort hjemme.
Får råd og tips til hva jeg kunne gjort annerledes, før vi endrer på dosene (økte de med nesten 20% faktisk).

Når dette er gjort skal egentlig bare legen se over resultatet av blodprøvene jeg tok forrige uke,
og da blir jo legen egentlig litt paff, for langtidsmålingen stemmer ikke overens med målingene jeg har vist han,
Langtidsmålingen er uforskammet god, jeg hadde for ei uke siden like godt/lavt blodsukker som enhver frisk person har ( :D 4,8% :D )

Vi ender derfor med å ta en ny langtidsmåling på et apparat avdelingen har, for om forrige måling stemmer vil jeg få for høy dose medisin etter dagens endring. Og på ei uke har det steget med 0,4% så da var endringene riktige.

Utover blodsukker var blodprøvene stortsett fine, eneste jeg var litt lav på var natrium, altså vanlig salt..
Legen lurte på om jeg bevisst unngår salt, men jeg har altså et vanlig kosthold tror jeg.. Det var hvertfall ikke noe å bry seg med,
bare noterer meg at jeg ikke behøver å være mer forsiktig med det saltet :P

Etter kontrollen kunne jeg dra på jobb, og siden da har blodsukkeret vært fint og lavt igjen, jeg er storfornøyd! :D
Ny kontroll igjen om 2uker :)

Så kjempe bra at ting sto så bra til :D ingenting er bedre enn det ;) satser på at det er kjempe bra om 2 uker også ;) :)

Godt når det er gode nyheter og få :-)

Må si jeg er ganske stolt over å ha fått det til så bra som jeg har denne gangen.
Sist sv.skap var det så absolutt godkjent, men langt ifra like bra som nå :)
Jo flinkere jeg er, jo større sjangs har jeg for at fødselen vil gå bra, sist endte det i hastesnitt,
og mitt høyeste ønske er jo å få det til vaginalt... Blir min siste sjangse muligens, blir det ks denne gangen også får jeg ikke lov å prøve igjen...

Back
Topp