Kontroll på HS i dag!

FancyPants

Forumet er livet
Vi har vært på kontroll i dag. Bendik er nå 7345 gram og 67 cm lang!

Snakka om å begynne med grøt så smått. Kunne begynne litt hvis vi ville. Har jo litt lyst til det, men kanskje ikke sånn kjempebehov foreløpig. Men i går og i dag har Bendik spist 200 ml til hvert måltid. Før spiste han ikke mer enn 130-150 ml. Kan det ha noe å si at han har fått ferdigblandet NAN i stedet for pulver nå?

Ellers snakka vi om leggestyret. At vi må bysse han i seng. Ble presentert for Ferbermetoden (lightversjonen). Så i dag gikk vi på med stort pågangsmot. Stelte B for kvelden og la han i senga. Forventet skrik så det holdt. Men han bare sutret litt for seg selv. Vi var inne og ga han smokken to ganger, også sov han![:D] Ikke noe gråt og ingen byssing! Lurer på om vi rett og slett ikke har "latt" han sovne av seg selv. Mulig vi har vært så innstilte på at han MÅ bysses, at vi bare har gjort det av gammel vane. Dette var deilig, så håper det fortsetter![:D]

å så deilig da! jeg tenkte det samme ang legging idag, og bestemte meg for å "slite" han litt ut under babygymen, og så la jeg han våken. jeg strøk på han til han sovnet, og det gikk fint! imorgen tenkte jeg å stryke på han litt mindre, og så mindre osv osv.. til han forhåpentligvis bare kan legges helt våken.

så stor B har blitt! ang nan så skal ferdig være tynnere enn pulver, så vet ikke om det har noe sammenheng, men kan jo hende at han ville ha noe å "jobbe" med??

vi gir jo litt grøt, tar det heeelt piano, og i julians tempo. bruker en uke på å venne til en skje til på en måte (en skje pulver). begynte med en, så etter en uke lagde vi to, og nå er vi oppe i 3. merker at han snart er klar for 4, så dette går den rette veien!

du kunne jo kanskje prøve med en smaksprøve for å se om han liker det??

ORIGINAL: KristinLouise

å så deilig da! jeg tenkte det samme ang legging idag, og bestemte meg for å "slite" han litt ut under babygymen, og så la jeg han våken. jeg strøk på han til han sovnet, og det gikk fint! imorgen tenkte jeg å stryke på han litt mindre, og så mindre osv osv.. til han forhåpentligvis bare kan legges helt våken.

så stor B har blitt! ang nan så skal ferdig være tynnere enn pulver, så vet ikke om det har noe sammenheng, men kan jo hende at han ville ha noe å "jobbe" med??

vi gir jo litt grøt, tar det heeelt piano, og i julians tempo. bruker en uke på å venne til en skje til på en måte (en skje pulver). begynte med en, så etter en uke lagde vi to, og nå er vi oppe i 3. merker at han snart er klar for 4, så dette går den rette veien!

Det er når han får ferdigblandet at han drikker mest! Skal prøve å gi han pulver igjen i natt, så får vi se om det har noen sammenheng..

Vi er klar for smaksprøve! Skal bli litt artig å se hvordan det går.. Hvordan blander du ut pulveret forresten? For det skal vel ikke være så tjukk grøt til å begynne med?

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: KristinLouise

Det er når han får ferdigblandet at han drikker mest! Skal prøve å gi han pulver igjen i natt, så får vi se om det har noen sammenheng..

Vi er klar for smaksprøve! Skal bli litt artig å se hvordan det går.. Hvordan blander du ut pulveret forresten? For det skal vel ikke være så tjukk grøt til å begynne med?

jeg tok en skje (sånn som kommer i NAN-pakkene, har samla på dem) pulver og fylte på med mme til jeg syntes det var sånn passe. vet ikke helt hvordan det skal være, men ta den sånn at den ikke blir en "kladd" i munnen på han. den skal være lett for han å forme med tunga og dytte bakover så han får svelget den.
etter den første gangen lagde jeg grøten så tykk som den skal være, og det hadde han ikke noe problemer med!
men nå har han "øvd" på forhånd, for jeg gir han alltid vann fra glass, så han har teknikken inne fra før.

men man må jo egentlig bare prøve seg fram. og det er kjempegøy!!! [:D] julian har ikke helt skjønt prinsippet med å gape ennå, så jeg tuller med han og "kjører" inn skjeen når han ler eller noe...[:D][:D][:D]

Stor og fin gutt, med andre ord! [:)]
Så flott at han sovnet av seg selv - blir såååå misunnelig når jeg leser sånt! [;)]

Frister å teste smaksprøver her også, men virker som så mye styr også - hvor mye, hva slags konsistens osv - at jeg blir litt "skræmt" og tviholder meg til ammingen så lenge det går så greit som det går.
Når det gjelder gaping har vi i hvert fall fått det bra til når vi tar fennikelte og sviskejuice - jeg tar skjeen opp til min mun (for å "stryke" av dråpen på undersiden som ALLTID lager kliss) og lager "Mmmmmm"-lyder, da gaper junior storøyd når skjeen nærmer seg ham... [;)][:D]
Har vurdert å gi en teskje potetmos eller no', for å teste ut nye smaker - men tror jeg venter til den stakkars dumme magen hans blir bra.
Skal uansett snakke med legen om det på fredag.

Håper Bendik blir fornøyd med pulver-NAN, og sover godt og lenge! [:)]

Bendik spiser sviskemos av skje, og der har han den rette teknikken. Kommer omtrent ingenting ut igjen! Ble faktisk litt imponert over det, hadde forventa at han skulle knote mer, hehe![;)]
Men han skal gjerne spise selv da, tar tak i skjeen og stapper den inni munnen. Da blir det litt bomming noen ganger og griseri! Men det er bare moro da![:D]

æ har prøvd m grøt flere ganga, men snuppa grøsse når ho får[:D]
åsså e ho bynt å skyve bort alt som ho vet e mat.. ho kan holde flaska
men d e m strake arma å flaska laaangt unna munnen[8D]

prøvde m banan åsså.. d va helle ikkje poppis førr å si d sånn!

minerva: du kan ta ei skjei m grøt åsså blande du mme lamme.
så ser du bare kor tjukk du vil ha den! æ har den litt tjukkere enn melka
men ikkje sånn at d blir grøtkonsistens liksom.

men d står på grøtpakken[;)]

ORIGINAL: fairy

Vi har vært på kontroll i dag. Bendik er nå 7345 gram og 67 cm lang!

Snakka om å begynne med grøt så smått. Kunne begynne litt hvis vi ville. Har jo litt lyst til det, men kanskje ikke sånn kjempebehov foreløpig. Men i går og i dag har Bendik spist 200 ml til hvert måltid. Før spiste han ikke mer enn 130-150 ml. Kan det ha noe å si at han har fått ferdigblandet NAN i stedet for pulver nå?

Ellers snakka vi om leggestyret. At vi må bysse han i seng. Ble presentert for Ferbermetoden (lightversjonen). Så i dag gikk vi på med stort pågangsmot. Stelte B for kvelden og la han i senga. Forventet skrik så det holdt. Men han bare sutret litt for seg selv. Vi var inne og ga han smokken to ganger, også sov han![:D] Ikke noe gråt og ingen byssing! Lurer på om vi rett og slett ikke har "latt" han sovne av seg selv. Mulig vi har vært så innstilte på at han MÅ bysses, at vi bare har gjort det av gammel vane. Dette var deilig, så håper det fortsetter![:D]

De gangene jeg gir L ferdig nan drikker han som regel bortmot 5o ml mer enn med pulver før han blir fornøyd pluss at det virker som om han blir fortere sulten av det..
Så det kan jo ha en sammenheng...

ORIGINAL: trønderveitja

Maikaen:Trym har litt problem med denne grøten enda,holder på å venne seg til den,men det jeg gjør er å gi han litt fruktmos sammen med grøten slik at han får det i seg..så tar jeg mindre frukt og mer grøt osv..funker som fjell..å så skyller jeg med melk imellom skjeene..trym blir såå fornøyd og mett[;)]

ja æ får ta d litt ettervært!
ho sunst ikkje nokka om fruktpurè/mos heller...
men må vel ta d litt å litt!
muli ho ikkje e  klar førr d enda[8|] ho får jo bare velling
1 gang om dagen.. kansje æ må gje d oftere først

Back
Topp