Kontroll på dagtid - hva med urinprøven?

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Etter mye om og men har jeg (forhåpentligvis) fått "lov" av sjefen min til å dra på legetime.
Først hadde jeg bestilt time om morningen og fikk beskjed om å ta med en prøve av morgenurinen. Denne timen måtte byttes etter mye styr på jobben.
Timen jeg har nå er kl. 12:30. Skal jeg da tisse i en kopp og la den stå frem til legetimen? Eller behøver jeg ikke å ta med prøve når timen er såpass sent på dagen?
Burde helt sikkert ha spurt legekontoret, men tar så hinsides lang tid å komme gjennom :p

Etter mye om og men har jeg (forhåpentligvis) fått "lov" av sjefen min til å dra på legetime.
Først hadde jeg bestilt time om morningen og fikk beskjed om å ta med en prøve av morgenurinen. Denne timen måtte byttes etter mye styr på jobben.
Timen jeg har nå er kl. 12:30. Skal jeg da tisse i en kopp og la den stå frem til legetimen? Eller behøver jeg ikke å ta med prøve når timen er såpass sent på dagen?
Burde helt sikkert ha spurt legekontoret, men tar så hinsides lang tid å komme gjennom :p

Ha med morgenurin, men oppbevar den kjølig fram til timen :)

Oppbevares i urinprøveglass og må stå kjølig fikk jeg beskjed om.

Jeg fikk bare beskjed om å ta med morgenurin uansett. De sa ingenting til meg om at den må stå kaldt. Har alltid hatt den i veska på jobb :p

Jeg hadde time hos jordmor i dag kl 1300 og når jeg sa urinprøven hadde vært i romtemperatur siden i morges sa hun ihvertfall at det ikke spilte noen rolle.

Det går fint om den ikke står kaldt, er bare noen timer fikk jeg beskjed om :) Det viktigste er at det blir med urinprøve :)

Har fått beskjed å ta morgonurin å setta i kjøleskap fram till tlme

Hvis du kjører bil kan du oppbevare den i bilen enda litt kjølig ute;)

Da setter jeg den i kjøleskapet frem til timen. Må uansett hjem og få av meg uniformen.
Takk for svar, alle sammen :)

Jeg hadde og time 12.30 sist. Gikk helt fint. Fikk ingen beskjed om temperatur...

Holdbarhet på urinprøve (stixundersøkelse) er 2 timer oppbevart i romtemperatur og 4 timer oppbevart i kjøleskapstemperatur :)

Det er ikke så viktig med morgenurin med mindre de skal sjekke at du faktisk er gravid.
De vil helst ha en så ren urinprøve som mulig for å sjekke etter UVI. :)
DA bør du vaske underlivet rett før du tar prøven. :)

Det er ikke så viktig med morgenurin med mindre de skal sjekke at du faktisk er gravid.
De vil helst ha en så ren urinprøve som mulig for å sjekke etter UVI. :)
DA bør du vaske underlivet rett før du tar prøven. :)
Jeg vet helt ærlig ikke hva de skal sjekke med den urinen :P Førstegangsgravid og helt blank på alt.
Tenker jeg tar en dusj den dagen, jeg :)

Den kan du ha i kjøleskapet, men er ingen krise om den står noen timer i romtemp

Har alltid tissa på glass på legekontoret jeg, så slipper jeg tenke på holdbarhet og oppbevaring :)

Back
Topp