Kontroll midt i ferien

kresstina

Blir kjent med forumet
Jeg reiser på ferie nå på søndag og blir borte i 3 uker. Men jordmor mener jeg må korte ned på den for å ta en svangerskapskontroll hos legen (siden hun selv drar på ferie neste uke). Når jeg leser her inne på babyverden så står det på hvor mange komtroller man skal på og i ca hvilken uke men det er ingen kontroll mellom første i uke 11-12 og ordniær UL i uke 18-20. Så skjønner ikke hvorfor jeg må ha en. Jeg har ikke lyst til å stresse hjem for en time jeg føler jeg ikke trenger.
Hva mener dere?

Jeg skal ikke på noe kontroll før den ordinære ultralyden...

Det varierer vel litt etter hvordan svangerskapet er. Jeg har fått time annahver uke fra uke 10. Regner med det blir hver uke etterhvert.

Til sammen så får jeg 3  kontroller før ordinær ul.. og den er  9 august

hvis du ikke føler noe behov og ikke har noe spesielle problemer eller noe sånt så ville jeg tatt ferien og kost meg :)

Jeg skal ikke på noe ny kontroll før ul ihvertfall :)

Men da blir det ferie kos istedenfor stress med å komme seg hjem. Har ingen store plager som gjør at jeg må ha denne kontrollen.

Har du vært inne og tatt de blodprøvene som skal tas da? Kanskje det er disse hun mener?
Men det burde jo fint la seg ordne uten legetime egentlig, kanskje du bare kunne stukket innom legekontoret før ferien din.

Blodprøver tatt for lenge siden, så er nok ikke det.

Jeg har fått min første legetime i august, så trodde ikke det skulle vært nødvendig med noe mer før ordinær UL (så lenge det ikke er noe spesielt de må følge opp).

Back
Topp