kontroll idag

bertelure

Forelsket i forumet
hei. j har vært på kontroll hos jordmor idag. hun ble litt usikker  på hvordan
babyn lå, hun trudde den kanskje lå i seteleie faktisk.. håper babyn snur seg de neste ukene! krysse fingrene. jeg vil ikke føde seteleie!! da tar jeg keisersnitt. hørte hjertelyden, alltid like koselig hver gang. 132 idag! men har ikke kjent no bevegelse idag trur jeg, men det kan være at jeg har vært på jobb og derfor iKke kjent. men som sagt, hørte jo hjertelyden idag[:)] da vet jeg at hun lever![:)] 

Så deilig da! Blir også litt bekymret om jeg ikke kjenner bevegelser, men det er en livlig liten krabat i magen min nå.[:D]

Har også bestemt meg for at om barnet ligger i seteleie ved fødsel så blir det KS her. Vil ikke ha setefødsel. *grøss*

Håper babyen snur seg så du får en normal fødsel da![:D]

nesten alle babyer snur seg i god tid før fødselen - det er VELDIG sjelden at man kommer til føden med et foster i seteleie. Når man gjør det så vil legene prøve å manipulere fosteret manuelt, slik at det legger seg riktig, og om det ikke gjør det så blir oftest ks løsningen. Men som sagt - det er uhyre sjelden, og ikke noe å bekymre seg om nå.

håpe på det ja! sku til UL hvis de ikke er sikre på hvordan hun ligger om 2 uker! rart at jeg ikke kjenner noe , men trygt å ha vært hos jordmor og hørt fosterlyden da [:)] har en stressende jobb og da er de som oftest rolige i magen. eller så får man ringe føden!

ja, de gjør vel kanskje det ja! vi får se hva ukene bringer!! gleder meg til babyn er ute!![:)]

Da min mor gikk med lillebror, forberedte de setefødsel. Uke 38 ble hun sendt inn til noen spesialister i oslo, som skulle prøve å snu han. Hun fikk muskeavslappende, og de prøvde en halvtimes tid før da gav opp. De turte ikke.

Dagen før fødselen skjedde det noe drastisk der nede (noe hun forklarte som max ubehagelig og vondt) og dagen etter da de ankom for fødsel lå han riktig vei, og det ble en helt normal fødsel :) Sprøtt hvordan naturen går sin egen gang.. stort sett.

Back
Topp