Kontroll i dag :-)

tabXtra

Glad i forumet
Var på kontroll nr 2 i dag :-) Har pcos så legen min vil se meg så ofte hun kan.
Jeg blir henvist til universitetssykehuset i stavanger til gjennomgående ultralyd i uke 12/13. Har en bror og en 3. menning med downs syndrom så jeg har krav på ekstra kontroll ifht dette, tror ikke jeg får det men sier ikke nei takk til ekstra oppfølging uansett :-)

Ellers hadde jeg veldig lavt blodtrykk, noe som merkes med all svimlingen, men blodprosenten var veldig bra :-)
Hun målte SFmål til å være 8 uker for to uker siden, UL viste 6+2.. Så etter UL er jeg 7+5 i dag :-)
På kontrollen hos legen i dag målte hun SFmål til 10 uker, noe som gir mening siden hun for to uker siden målte 8... Hmm..
Noen som har erfaring med dette? Det spriker jo litt.. Jeg blir ikke klok på det :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Kan være babyen vokser bra :) og det er positiv.. eller at du har mye veske ... du kan spøre dem neste gang du er det,, :)
kjekt med extra UL :) får ofte se at barne har det bra ... og siden det ligg sånt i familie, så er det greit å følge meg og se at alt er bra.. masse lykke til... :)

Så lenge sf målet øker er det bra! ul i uke 12/13 er bra med tanke på oppfølging av evt downs da kan de sjekke om det er stor sannsynlighet for det eller ikke. Men helt sikker blir man ikke uten en test.

Back
Topp