Kontroll hos lege eller jordmor eller begge?

En tråd i 'Januar 2016' startet av Sara, 14 Mai 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Piper Chapman Gift med forumet

ja jeg har født 2 ganger før og begge barna mine er rhesus minus så jeg har ikke laget noe antistoffer i de svangerskapene. Men jeg kjenner ei som faktisk har mistet 2 barn i magen påga det ( ikke aborter) så det er viktig og få de prøvene ! og kjekt at barna er rhesus minus også for da kan vi evt hjelpe hverandre. vi kan jo ikke ta i mot blod fra noen andre enn rhesus minus mennesker. men vi kan gi til alle :)

2. Pikenmedsvovelstikker Flørter med forumet

Verken min mor eller far har O rhesus pluss, de har A rhesus minus og A rehsus pluss :p Men min morfar hadde visst O rhesus pluss, så har det derfra :) Min blodtype kan gies til alle typer blod ;) så i følge sykehuset så var jeg ideell blodgiver :)

• Liker Liker x 1
  3. frkMina Forumet er livet Mailykke <3 VIP ❤Januarlykke 2022❤

Fy flate for en lege! Kjente jeg ble skikkelig irritert her jeg nå! Helt tydelig en som ALDRI burde hatt noe med svangerskapskontroller å gjøre!

4. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Ja.

Jeg venter som sagt mitt tredje barn, så jeg har vært gjennom det noen ganger.

Det jeg leste i dag et dog at bo er det visst vanlig å ta glukosebelastning to ganger (andre gang et par mnd senere dersom føste er negativ) så jeg må gjøre det to ganger sikkert...

Blæ, det er ekkelt.

Også har jeg jo kommet ut helt tett under grensen de to første gangene så jeg liker ikke helt tanken... Lite lyst på diabetes

5. Piper Chapman Gift med forumet

Jeg også venter mitt 3 barn :D skjønner det, men det går sikkert bra :)

6. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Det virker som om vi er mange som venter nr tre her.

• Liker Liker x 1
  7. Lilla86 Forumet er livet Assistert-jentene

Jeg tror ikke jeg har lyst til å gå til jordmor. Syns ikke noe særlig om det sist. Mest sannsynlig blir det fastlegen og gynekolog jeg skal gå til.

8. FrøkenElfie Elsker forumet

Jeg kommer nok til å gå til begge. Liker veldig godt både legen og jordmoren :) har vært på første kontroll hos legen, og skal til jm i uke 8, og lege i uke 9 igjen. Greitt med god oppfølging :)

9. spirelire Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Jeg kommer til å gå til lege :)
    Var ikke fornøyd med jordmora vi fikk sist gang. Vi får god oppfølging fra nsfm hele svangerskapet fordi forrige svangerskap ikke gikk som forventet og det ble avbrutt.

10. Sasty Forumet er livet Tilgangsansvarlig MayDay2021 Novembergull 2017 Januarlykke 2016

BMI er i utgangspunktet noe tull... skulle jeg fulgt BMI en skulle jeg veid 60 kg... når jeg er 70 kg er jeg akkurat passe!
    Syns det hørtes veldig koselig ut å dra til legen isteden da :-D

11. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Hvor har vi snakket om Bmi?

12. Sasty Forumet er livet Tilgangsansvarlig MayDay2021 Novembergull 2017 Januarlykke 2016

Hmm... greide jeg å svare i feil tråd da... :p

13. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Mulig det, for jeg skjønner ikke helt hva du snakker om ;-)

• Liker Liker x 1
  14. Moniq Forumet er livet Aprillykke 2016

Jeg lurer på om jeg skal få oppfølging av gynekologen min og jordmor :) da får jeg ul hver gang hos gyn og hun er utdannet spesielt på svangerskap :) må da betale av egen lomme.. Men hadde vært flott med UL hver gang ^^

15. Teeny Teeny Julegavene 2019

Gikk nesten bare til jordmor sist. Hun var privat så det ble litt dyrt. Tenkte jeg skal gå til både lege og jm denne gangen. Må se om jeg får skaffa meg en ikke privat jordmor da :)

16. frydefull83 Forelsket i forumet

Sist var jeg mest hos lege og jordmor på sykehus, da jeg var innlagt 3 ganger i løpet av siste 20 uker. Så denne gangen aner jeg ikke. Liker ikke fastlegen min og jordmor er også ei meget spesiell dame. Men blir vel mest jordmor tenker jeg.

17. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018

Likte godt jm sist, blir nok mest henne :)

18. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Jeg tror jeg har landet på første kontroll hos legen, så tar vi det derfra

• Liker Liker x 1

Del denne siden