Kontroll hos lege - 6 uker

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Hvordan er det med egen 6 ukerskontroll (ikke babyen) rundt omkring? Er det sånn at alle skal bestille en slik time hos sin fastlege? Jeg fikk beskjed om at hvis alt kjentes normalt ut var det ikke nødvendig...

Hvordan er det med egen 6 ukerskontroll (ikke babyen) rundt omkring? Er det sånn at alle skal bestille en slik time hos sin fastlege? Jeg fikk beskjed om at hvis alt kjentes normalt ut var det ikke nødvendig...
Jeg har følt at disse har vært meningsløse før. Legen undersøkelser ikke noe om man ikke føler at det er behov. Man diskuterer prevensjon og that's it...

Jeg har bestilt, de oppfordret meg til det på sykehuset. Veldig greit å få sjekket at alt er på plass;)

Jeg var i går. Veldig greit syns jeg, fikk resept på cerazette, tok celleprøve og fikk bekreftet at alt så bra ut. Tok i tillegg blodprøver for jern og stoffskifte.

Jeg bestiller selv, men venter 10 uker for skal sette inn spiral samtidig. ;)

Sist var det bare en tjo hei prat med legen, ingen gynekologisk undersøkelse. Vet en del venninner har bestilt g u privat, for å være sikker på at alt er på plass ;-)

På mitt legekontor må man bestille tid selv. Jeg har ikke bestilt enda, enda det er 6 uker i morgen. Føles ikke som topp prioritet liksom.

Kjenner man ikke om ikke alt er på plass?

Nå er det min fastlege som også er lege på helsestasjonen da så kanskje jeg bare hører mrd henne når vi skal dit på lille sin 6 ukers kontroll :)

Min fastlege utførte gynundersøkelse sist, så forventer det samme nå. Greit å sjekke at alt ser bra ut, tør ikke se selv.

Min lege syns det var unødvendig med etterkontroll. Så jeg bestilte time hos privat jordmor. Så får jeg fikset prevesjon og sjekket at alt er som det skal. Hadde jern mangel etter sist fødsel. Så greit å finne ut hvordan det er denne gangen.

Angret lenge på at jeg ikke tok en GU sist, nedprioriterte det/glemte det/osv

Ikke alt var som det skulle, har i etterkant mistanke om at noen sting var gått opp og grodd feil, og har fortsatt litt plager fra "mellomkjøttet" to år etterpå...

Har aldri tatt Gu på 6 ukers kontroll. Men viktig og ta blod prøver. Mangen som mangler forsjelligt etter ein fødsel. Det er greit og sjekke :)

Skal ha det hos jordmor som fulgte oss opp i svangerskapet da jeg synes legen alltid har så dårlig tid :p synes det er greit å få bekrefta at ting er sydd riktig for har vært litt "stramt" noen steder :/ også er det prevensjon da!! ;)

Skal ha det hos jordmor som fulgte oss opp i svangerskapet da jeg synes legen alltid har så dårlig tid :p synes det er greit å få bekrefta at ting er sydd riktig for har vært litt "stramt" noen steder :/ også er det prevensjon da!! ;)

Det var faktisk jordmor som mente det ikke var nødvendig om jeg ikke hadde noen problemer...

Har ikke hørt et kvekk om det jeg, annet enn at vi skal på "kontroll" på sykehuset pga at det ble katastrofesnitt, men det går vel kanskje for det samme ? :)

Back
Topp