Idag var jeg på kontroll hos jordmor, har gått fast til en hele svangerskapet å hun er helt fantastisk. Men nå var hun på ferie og fikk en helt ny. Hun hadde med seg student å jeg synes det var helt greit, fint at nye lærer. Men hun jordmoren var så fokusert på fødsel og smertene dette medførte, å at jeg ikke måtte tro at jeg kunne bruke smertelindring bare for å bruke det. Hvis jeg skulle ha lystgass måtte jeg iallefall vente til 7 cm åpning-ja jeg måtte bare holde ut å bruke pusten til hjelp.
Å hun snakket til meg som om jeg ikke visste noe (har født et barn fra før). Om det var for å imponere studenten sin med sine milelange forklaringer vet jeg ikke. 40 minutter snakket hun, på inn og utpust.
Jeg har et meget avslappet forhold til fødsel og tiden etterpå, men det virket nesten som om hun ville at jeg skulle bli bekymret eller skremt så hun kunne snakke videre, jeg måtte rett og slett avbryte henne til slutt-omg
Jeg ville egentlig ikke noe med dette innlegget, annet enn å få ut frustrasjon over en dårlig opplevd kontroll. Ja å btw-hun mente at internett og forum sku jeg holde meg laaangt unna da det bare skapte usikkerhet hos gravide. Eeh, javel..! Synes det er fint å dele bekymringer og erfaringer med andre som er i samme situasjon
Å hun snakket til meg som om jeg ikke visste noe (har født et barn fra før). Om det var for å imponere studenten sin med sine milelange forklaringer vet jeg ikke. 40 minutter snakket hun, på inn og utpust.
Jeg har et meget avslappet forhold til fødsel og tiden etterpå, men det virket nesten som om hun ville at jeg skulle bli bekymret eller skremt så hun kunne snakke videre, jeg måtte rett og slett avbryte henne til slutt-omg
Jeg ville egentlig ikke noe med dette innlegget, annet enn å få ut frustrasjon over en dårlig opplevd kontroll. Ja å btw-hun mente at internett og forum sku jeg holde meg laaangt unna da det bare skapte usikkerhet hos gravide. Eeh, javel..! Synes det er fint å dele bekymringer og erfaringer med andre som er i samme situasjon
jeg har en jordmor som også er veldig god å prate mye, noe jeg av og til synes er litt synd da man gjerne har ett stort behov for å bli hørt når man er gravid. De burde ha egne fag i kommunikasjon i utdanningen, noe de kanskje har.. Er jo veldig dumt at den studenten lærer av henne..
så ingen får komme å si at det ikke er bra! Vi deler erfaringer, positivt og negativt og det er godt å føle at noen forstår det man går igjennom. Ingen får komme å si noe annet