Kontroll hos jordmor?!

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Er det noen som har peiling på om det er normalt at barnefar er med på første time hos jordmor? Vet at det er noen som bruker det, og noen ikke.. Er første gang for oss, så vi er så spente! 
 
Det er første gang for oss også, jeg tar han ikke med da for de snakker så mye om deg.. Mn tar han med på ul :) mn om han virkelig ønsker å være med kan han vel bare det? :)
 
Okei, jeg tipper han blir og vente til neste sjekk! :) God nok tid har vi på oss, det er bra sikkert! 
 
Mannen min var med på noen kontroller sist, men de aller første tror jeg nesten blir litt kjedelige for de, men har de lyst har de lov! 
Tror det er mest spennende for de når man kan lytte etter hjertelyden og på ul
Men hvis man har en mann som vil være med så er det jo veldig fint, da vet man at man har en engasjert pappa tilstede!
Jeg liker best å gå på kontroller alene, det er meg... Men nekter ikke mannebeinet å være med uansett!
 
Jeg har alltid reist til jordmor alene, men er vel noen som syns det er hyggelig om mannen er med :) Han var med på det fødselsforberedende kurset jordmora hadde bare.
 
forige gang ble eg anbefalt å lura sambo me på den me sku få høre hjerte lyden,. får d går liksom litt mer opp for di då:)  di kjenne jo fint lite til hele sv fram til di kan kjenne spark!!   da fikk åsså han litt info om hvordan sv er og hva han kan forvente av plager, humør lite energi osv...  va kjekkt!!!
 
Jeg hadde med meg samboeren min på de aller fleste kontrollene hos jordmor. Han syns det var spennende å høre hjertelyden osv:)
 
Back
Topp