Kontroll hos jordmor i morgen

neselo

Forumet er livet
Har kontroll hos jordmor i morgen. Gruer meg jeg [&:] Er så spent på hva hun sier om bekkenløsningen min, for jeg begynner å jobbe til mandag- men med bekkenet mitt så blir det veldig tøft. "Håper" jeg kan få svangerskapspenger [&o]

Lykke til! Håper du får all den hjelp du trenger. Og at jordmor er supersnill! Hihi. Du får huske å oppdatere oss.
Ikke noe godt å gå med bekkenløsning!

Jeg har også time i morgen. Blir spennende dette her...

Lykke til..[:D]

Takk jenter! Lykke til du også blomst85 [:)]

Lykke til, krysser fingrene for ei herlig  jordmor som hjelper deg på vei !

Lykke til - håper JM er grei med deg og kan hjelpe deg litt[:)]

Masse lykke til!![:D][:D]

Hvis det er pga bekkenløsningen din du ikke kan jobbe må du bli sykmeldt, svangerskapspenger er bare hvis du er frisk men jobben utgjør skade for fosteret![;)]

ORIGINAL: tone86

Hvis det er pga bekkenløsningen din du ikke kan jobbe må du bli sykmeldt, svangerskapspenger er bare hvis du er frisk men jobben utgjør skade for fosteret![;)]

Var ikke det jordmor sa til meg idag, jeg får svangerskapspenger på grunn av bekkenet. Fordi jeg er gravid og ikke syk (sykmeldt). Hun sa så lenge det gjaldt graviditeten så skulle jeg få svangerskapspenger...

Jeg får sykepenger...- sm PGA bekkenløsning mest sannsynlig resten av sv.skapet ...

Hvorofr vil du ha svangerskapspenger istedet for sykepenger?

ORIGINAL: bellybutton

Jeg får sykepenger...- sm PGA bekkenløsning mest sannsynlig resten av sv.skapet ...

Hvorofr vil du ha svangerskapspenger istedet for sykepenger?

Samme for meg hva det heter, men jeg snakket med jordmor idag og hun mente at jeg skal gå på svangerskapspenger når det gjelder graviditeten- ikke sykmelding. Sykmelding gjelder for de som er syke utenom graviditet, sa hun...

ORIGINAL: FruStina

Lykke til, krysser fingrene for ei herlig  jordmor som hjelper deg på vei !

[:)]

sånn som meg. som ikke var noe bra i det hele tatt..
kastet opp i ettsett de første tre mnd...

Kunne ønske alle leger her til lands opplyste om det samme jeg...-blir bare forvirra :/
For meg er det ikke det samme hva det heter HVIS det er forskjell på sv.skapspenger og sjukepenger,
så trur jeg må ta meg en jordmorprat jeg også som kanskje har litt mer opplysninger enn den jævla fastlegen.
Erfaringsmessig informerer jordmødrene bedre om hva man kan, vil og har rett til.

Er jo egentlig pussig at legene her til lands ikke følger de samme reglene egentlig!?

ORIGINAL: neselo

Var ikke det jordmor sa til meg idag, jeg får svangerskapspenger på grunn av bekkenet. Fordi jeg er gravid og ikke syk (sykmeldt). Hun sa så lenge det gjaldt graviditeten så skulle jeg få svangerskapspenger...

Rart... Fra NAV:

Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret.
Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.
Dette gjelder for eksempel
  • arbeid med kjemiske stoffer
  • fysisk slitsomt arbeid
  • arbeid med stressbelastning
  • psykososial forhold
Altså er det forholdene på jobben din som skal ligge til grunn for dette. jordmor (eller lege) må da skrive et skjema hvor hun "krever" tilrettelegging/omplassering og skriver hvilke risikoer på jobben som må unngås... og så skal arbeidsgiver krysse av for om tilrettelegging/omplassering er mulig eller ikke.

ORIGINAL: neselo

Rart... Fra NAV:

Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret.
Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.
Dette gjelder for eksempel
  • arbeid med kjemiske stoffer
  • fysisk slitsomt arbeid
  • arbeid med stressbelastning
  • psykososial forhold
Altså er det forholdene på jobben din som skal ligge til grunn for dette. jordmor (eller lege) må da skrive et skjema hvor hun "krever" tilrettelegging/omplassering og skriver hvilke risikoer på jobben som må unngås... og så skal arbeidsgiver krysse av for om tilrettelegging/omplassering er mulig eller ikke.

signerer tone86 her...

syns svangerskapspenger er noe latterlig dritt som ikke er rettferdig for noen, jm og leger opererer med forskjellige regler angående dette og hvem som kan få det.

Beklager min irritasjon, men jeg har kjemper hardt for å få sv-penger da jeg er berrettighet på 3 av punktene, men fikk ikke.

ORIGINAL: sengepolka

signerer tone86 her...

syns svangerskapspenger er noe latterlig dritt som ikke er rettferdig for noen, jm og leger opererer med forskjellige regler angående dette og hvem som kan få det.

Beklager min irritasjon, men jeg har kjemper hardt for å få sv-penger da jeg er berrettighet på 3 av punktene, men fikk ikke.

hva jobber du med? (hvis jeg kan spørre?)

Jeg driver å skal jobbe for dette for tiden... men her er det arbeidsgiveren min som tipset meg om at jeg burde søke om sv.skapspenger pga ungdom som utagerer.... jobber i barneverninstitusjon for ungdom!

Jeg blir litt småirritert selv kjenner jeg, når alle sier forskjellig. Jeg jobber i en gårds barnehage, og det er ikke så lett med tilrettelegging heller, og med det forbanna bekkenet.. Jeg kan jo ikke skyve alle mine arbeidsoppgaver over på de to andre på gruppa mi, det har jeg ikke samvittighet til, stakkars skal de jobbe ræva av seg fordi jeg ikke kan bidra 100%.

Jeg skjønner ikke, for jordmor sa til meg at jeg absolutt skulle gå på sv.penger, fordi det handlet om graviditeten og jeg ikke var syk i den forstand.Hun sa også at jeg skulle snakke med jobben om tilrettelegging, men jeg fikk ikke med noe skjema- må jeg ikke ha det da??
Men på henvisningen jeg fikk av legen til fysio står det at jeg skal kontakte legen for sykmelding dersom jobben blir for tøff... FORVIRRA!

Back
Topp