Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: tone86
Masse lykke til!![:D][:D]
Hvis det er pga bekkenløsningen din du ikke kan jobbe må du bli sykmeldt, svangerskapspenger er bare hvis du er frisk men jobben utgjør skade for fosteret![;)]
ORIGINAL: bellybutton
Jeg får sykepenger...- sm PGA bekkenløsning mest sannsynlig resten av sv.skapet ...
Hvorofr vil du ha svangerskapspenger istedet for sykepenger?
ORIGINAL: FruStina
Lykke til, krysser fingrene for ei herlig jordmor som hjelper deg på vei !
ORIGINAL: neselo
Hvis det er pga bekkenløsningen din du ikke kan jobbe må du bli sykmeldt, svangerskapspenger er bare hvis du er frisk men jobben utgjør skade for fosteret![;)]
Var ikke det jordmor sa til meg idag, jeg får svangerskapspenger på grunn av bekkenet. Fordi jeg er gravid og ikke syk (sykmeldt). Hun sa så lenge det gjaldt graviditeten så skulle jeg få svangerskapspenger...
ORIGINAL: neselo
Var ikke det jordmor sa til meg idag, jeg får svangerskapspenger på grunn av bekkenet. Fordi jeg er gravid og ikke syk (sykmeldt). Hun sa så lenge det gjaldt graviditeten så skulle jeg få svangerskapspenger...
Rart... Fra NAV:
Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret.
Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.
Dette gjelder for eksempel
Altså er det forholdene på jobben din som skal ligge til grunn for dette. jordmor (eller lege) må da skrive et skjema hvor hun "krever" tilrettelegging/omplassering og skriver hvilke risikoer på jobben som må unngås... og så skal arbeidsgiver krysse av for om tilrettelegging/omplassering er mulig eller ikke.
- arbeid med kjemiske stoffer
- fysisk slitsomt arbeid
- arbeid med stressbelastning
- psykososial forhold
ORIGINAL: sengepolka
signerer tone86 her...
syns svangerskapspenger er noe latterlig dritt som ikke er rettferdig for noen, jm og leger opererer med forskjellige regler angående dette og hvem som kan få det.
Beklager min irritasjon, men jeg har kjemper hardt for å få sv-penger da jeg er berrettighet på 3 av punktene, men fikk ikke.