Kontroll- fornøyd?

miasme

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
jeg var på kontroll hos jordmor i dag. Jeg kjenner lite bevegelser syns jeg. Jordmor tok da ul og forklarte hvor morkake er plassert og hvor jeg kan kjenne etter liv. Så godt å få litt ekstra info. På oul sa de at morkake var på fremrevegg men ikke hvor..
Så hurra for god oppfølging som trygger oss gravide!

Er du fornøyd med oppfølgingen du får?

Jeg er veldig fornøyd! Jordmor er helt fantstisk. Lytter og gir råd. Er jeg bekymret i forkant er jeg ikke det når jeg drar deri fra[emoji4][emoji173]️

Har sålangt bare vært hos lege på kontroller, og jeg må si at jeg gleder meg veldig til å få komme på kontroll hos jordmor! Oppfølgingen har ikke vært så god hos legen altså.. men forstår jo at legen kanskje har dårligere tid og bare generell kunnskap om graviditeter, men når legen ikke har sett over journalen før jeg kommer til kontroll engang, og spør "hva det gjelder" når jeg kommer såå er det litt ubehagelig synes jeg :p

Jeg gledet meg SÅ til første time hos jordmor og gikk derfra skikkelig skuffet. Dama er sikkert grei hun altså, men hun hadde nok passert pensjonsalder for en 4-5 år siden. Hun virket skuffet over at jeg ikke hadde plager å klage på...og hadde nok forventet at jeg med min høye alder nok hadde det litt tyngre :( ...

Fikk høre hjertelyden da... og det var vel det eneste positive.

Hun satt opp ny time til meg, men jeg kommer nok neppe til å dra dit, men avlyse den...

Jeg har hatt en time til lege og en til jordmor, jeg har forholdsvis sterke kynnere så jeg ble enig med legen om å gå litt til henne for kontroller, ikke bare jordmor. Jordmor var veldig hyggelig, men jeg klaffer nok best med en mer konkret og bestemt personlighetstype - noe legen min er. Så jeg er veldig gla jeg kan til begge:rolleyes:

Må være ærlig å si at jeg syns første time hos jordmor var noe fjas... Hun virker grei nok hun, men syns ikke vi fikk noe særlig informasjon, men siden jeg var ganske dårlig på det tidspunktet hadde jeg ikke så mye spørsmål å komme med heller.

Skal til henne igjen om under to uker, så får vi se om det er bedre da [emoji4] er og innom legen ca en gang i måneden pga sykemelding, og han er jeg veldig fornøyd med [emoji4]

Jeg har vært på en privat jordmortime, den var verd hver ei krone! Hun var fantastisk. Bestilte den timen fordi jeg har en ung helt nyutdannet mannlig lege, som ikke ga meg noe info på 12-ukers kontrollen. Nå har jeg fått time på den lokale helsestasjonen til jordmor i uke 24. Håper det blir en positiv opplevelse, om ikke kommer jeg til å fortsette å gå privat hos hun andre [emoji4]

Back
Topp