Kontroll av morkake i går...

lykkeliten90

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
og den har endelig flytta seg! Hurra! Kjempe glad for å få klarsignal til å føde normalt, da keisersnitt ikke er noe jeg ønsker... De målte også str på baby. I uke 28, lå han på minus 2,4, mens nå i uke 32+0, er han plutselig pluss 6,8(!) :eek:hvordan kan han plutselig vokse så fort? Begge de andre mine har forresten vært under gjennomsnittet og født over termin...litt redd for stor baby nå kjenner jeg... De målte også blodtrykket mitt, og det har plutselig blitt kjempe høyt! Kan ha noe med at vi stressa kjempe mye for å komme fram ( sto i kø pga ulykke og stengt vei, og redd vi ikke rakk timen) pluss at jeg var kvalm og spydde hele veien fram til sykehuset( over 2 timer reisevei) men fortsatt litt bekymra for det... Skal til jordmor igjen på tirsdag, men lurer på å sjekke før?

Du kan jo stikke innom og få sjekket blodtrykket før, går jo fort, jeg pleier å sitte og hvile en del før de sjekker, for at blodtrykket skal bli mer riktig. Det kanskje hadde føltes bra? Lykke til :-)

Du kan jo stikke innom og få sjekket blodtrykket før, går jo fort, jeg pleier å sitte og hvile en del før de sjekker, for at blodtrykket skal bli mer riktig. Det kanskje hadde føltes bra? Lykke til :)
Ja, tror jo egentlig det har en forklaring i at jeg var litt stressa... Men ekkelt likevel. Å har jo selvfølgelig vondt i hode i dag og føler meg uvel. Sitter å googler, og blir jo litt redd for svangerskapsforgiftning.. Blæh! Men er nok bare lite mat, og gårsdagens stress som sitter i enda...håper jeg!

Ja, tror jo egentlig det har en forklaring i at jeg var litt stressa... Men ekkelt likevel. Å har jo selvfølgelig vondt i hode i dag og føler meg uvel. Sitter å googler, og blir jo litt redd for svangerskapsforgiftning.. Blæh! Men er nok bare lite mat, og gårsdagens stress som sitter i enda...håper jeg!
Jeg har hatt det litt sånn selv i det siste og snakket med legen min om det i går. Hun sa -bedre sjekke en gang for mye :-) Kanskje stikke innom legekontoret eller jordmor i dag og sjekke blodtrykket? Mine pleier å ta det innimellom eller en annen på helsestasjon eller legekontoret/ labben kan sjekke. Så slipper du gruble mer på det liksom :-) ikke noe godt å uroe seg :-)

Hurra for at morkaka har flytta seg :)
Når det gjelder de +6,8% så ville jeg ikke ha stressa over det. Det er så lite.
Og mest sannsynlig har de målt bittelitt feil i uke 28 eller ved denne målingen. For det var rart at den skulle vokse så mye.
Ikke stress...... ❤️

Hipp hurra for klarsignal på fødsel :) ang målingen av babyens vekst kan den variere pga målefeil, men også at babyen vokser litt i rykk og napp. Her hadde vi 11% mellom to målinger på to uker, det skulle gå helt fint. Blodtrykket ditt er forhåpentligvis mer normalt om du måler igjen når du er litt rolig, omstendighetene spiller klart inn der, selv om man ikke skal fnyse av for høyt blodtrykk!

Hurra for at morkaka har flytta seg :)
Når det gjelder de +6,8% så ville jeg ikke ha stressa over det. Det er så lite.
Og mest sannsynlig har de målt bittelitt feil i uke 28 eller ved denne målingen. For det var rart at den skulle vokse så mye.
Ikke stress...... ❤️
Ja, syns og det er litt rart om den skulle vokse så mye på 4 uker... Satser på det er feil. Skal inn igjen i uke 38+0 for å vurdere om jeg er moden nok for igangsettelse, så han blir vel ikke så stor uansett:p

Hipp hurra for klarsignal på fødsel :) ang målingen av babyens vekst kan den variere pga målefeil, men også at babyen vokser litt i rykk og napp. Her hadde vi 11% mellom to målinger på to uker, det skulle gå helt fint. Blodtrykket ditt er forhåpentligvis mer normalt om du måler igjen når du er litt rolig, omstendighetene spiller klart inn der, selv om man ikke skal fnyse av for høyt blodtrykk!
Ja, satser på at han er noen Lunde normal str ved termin:p nei, er nok bare jeg som stresser litt, men høyt blodtrykk syns jeg er litt ekkelt:eek:

Så bra at morkaka har flyttet seg! Jeg skal på samme kontroll på onsdag, krysser fingrene for samme resultat her:)

Back
Topp