Kontorstolsitting og vondt i rumpe/korsrygg/nedover beina

Frk. Frøken

Forelsket i forumet
Er det flere som sitter på kontorstol hele dagen og får vondt/stivner i beina/rompe/korsrygg? Noen som vet hvorfor det blir sånn? Tips til forebygging? Gikk helt fint i går, men idag merket jeg det godt før halve arbeidsdagen var gått. Har hatt det litt sånn av og på etter jul.

Det kan være bekkenet som tuller litt med deg, ikke unormalt iallfall.
Jeg sitter på pute dersom jeg bruker kontorstolen ved pc'n. Uten den holder jeg ikke ut 5 min engang.

Da får jeg ta med en pute på jobb i morgen da :) kanskje bare det som skal til, for det går jo helt fint å sitte i sofan hjemme ;) takk for tips :)

Jeg får veldig vondt om jeg sitter lenge på kontorstol (som jeg jo gjør i jobben), så jeg må reise meg endel på kontoret, gå litt rundt etc. Rygg og bekken tåler ikke så mye om dagen, så er nok derfor vi får vondt ved mye stille-sitting. Det er viktig å variere hvordan man sitter og strekke på seg innimellom etc. Hjelper for meg hvertfall :)

Et av mine store problemer det der. Beina mine blir og numne.
Blandt annet derfor jeg sitter på venterommet hos kiro nå.

Jeg slet akkurat slik du beskriver, forrige sv.skap. Ble sykemeldt 50% halvveis ut i sv.skapet. Jeg jobbet i en resepsjon da og hadde ikke mulighet til å stå og gå rundt omkring. Da ble det til at jeg jobba halve dager, for problemet var jo å sitte over lengre tid.

Jeg har ikke slitt så voldsomt denne gang men det er fordi jeg nå er student, og styrer dagen selv. Merker jeg sliter med en gang om jeg sitter over en lengre periode, så dropper forelesninger. Ikke bare at det blir vondt da, men det henger i lenge etterpå.

For at jeg ikke skal oppleve ubehag som du beskriver må jeg veksle mellom å sitte, ligge og være i bevegelse. Om jeg sitter lenge, står lenge eller ligger lenge så blir det vondt, så det krever en kombinasjon.. :-)

Går også på vanntrening for gravide som jeg tror har hjulpet meg denne gang.

Nå vet jeg ikke årsaken til at du opplever dette, men jeg har i ettertid vært hos en kiropraktor(var ikke gravid da), og hun sa jeg hadde en forkalkning mellom rygg og bekken, der det egentlig skal være bevegelse er det helt stivt hos meg. Og i sær i graviditet vil det gjøre ekstra vondt(sliter med ryggen til vanlig også, bare ikke i så stor grad).

Back
Topp