Kontormedarbeider..

lurer jeg og på...

jeg har jobbet som det. det spørs hvilke arbeidoppgaver man har som bestemmer lønna.
jeg jobbet i et snekkerfirma og tok meg av regningene, lønna, regnskapet mm.

jeg hadde 28 000 kroner i mnd. jeg har ingen sppesiell utdannelse innen dette, men jeg har vært daglig leder i 3 år før jeg begynt som dette

Er konsulent i et departement, sitter på forværelse og gjør forefallende arbeid.
Har ingen "relevant" utdannelse - et mellomfag i språk, noe media og noe IT fra andre steder.
Årslånn 370 000. [:)]

Jeg har hatt flere slike jobber, ligget fra 295- 350 000 i året. Pluss litt tillegg. (overtid, mobiltlf, klesgodtgjørelse mm)

Har 1,5 år med jus og tatt advokatassistent studiet i tillegg til 6 års erfaring i et stort adv. firma. Er der jeg har hatt de fleste årene med kontorjobb så langt. Ellers en haug med kurs, da.

Men kontormedarbeider er jo så mangt, er litt vanskelig å sammenligne alle[8D] 

De jobbene jeg har hatt har vært veldig forskjellige; fra sekretær i politiet til assistent i advokatfirma til salg av smykker/klokker(kontorkoordinator) og så service og salg av svææære båter.

ORIGINAL: mammantilenengel

ORIGINAL: Pelotte

Jeg har hatt flere slike jobber, ligget fra 295- 350 000 i året. Pluss litt tillegg. (overtid, mobiltlf, klesgodtgjørelse mm)

Har 1,5 år med jus og tatt advokatassistent studiet i tillegg til 6 års erfaring i et stort adv. firma. Er der jeg har hatt de fleste årene med kontorjobb så langt. Ellers en haug med kurs, da.

De jobbene jeg har hatt har vært veldig forskjellige; fra sekretær i politiet til assistent i advokatfirma til salg av smykker/klokker(kontorkoordinator) og så service og salg av svææære båter.

advokat assistent hvor lang utdanning var det. å hvor var det?

Det var igjennom advokatforeningen, ved Juristenes hus i Oslo. Info [link=http://www.jus.no/index.gan?id=15346]her[/link]. Aner ikke hvordan det er nå, men ta en tlf og hør!
Det tar rett over 1,5 år, men man får ikke tittelen før man har 3 års erfaring i tillegg.

Kjempefin utdanning, utrolig lærerikt! Også så kjekt mtp jobb, som adv.ass DNA kan man drive rettshjelp og ta halv advokatsalær. Det gjorde jeg da jeg jobbet i adv.firma, jobben fikk mer igjen for å la meg jobbe med saker siden det var fakturerbart. (bare et godt argument[;)])

Jeg har en årslønn på i overkant av 290 000 i året, jumper opp en god del tusen til neste år når jeg når neste "trinn" (10 år)
Har noe utdanning..

Det var igjennom advokatforeningen, ved Juristenes hus i Oslo. Info [link=http://www.jus.no/index.gan?id=15346]her[/link]. Aner ikke hvordan det er nå, men ta en tlf og hør!
Det tar rett over 1,5 år, men man får ikke tittelen før man har 3 års erfaring i tillegg.

Kjempefin utdanning, utrolig lærerikt! Også så kjekt mtp jobb, som adv.ass DNA kan man drive rettshjelp og ta halv advokatsalær. Det gjorde jeg da jeg jobbet i adv.firma, jobben fikk mer igjen for å la meg jobbe med saker siden det var fakturerbart. (bare et godt argument[;)])

dette er den type jobb jeg har vært intressert i i mange år.men bare ikke visst hvilken utdannelse som trengtes. 

men kan man kun få den jobben /tittelen med å ta de kursene?

Jeg jobber som kontormedarbeider i et mellomstort rørleggerfirma. Har ansvaret for lønn og regnskap. Pluss annet kontorarbeid. Jeg har 33.500 kr i mnd pluss fri bil, tlf og bonus. Blir i underkant av 500.000 i året.

Har ingen relevant utdannelse i forhold til yrke, bare en arbeidsgiver med tro på meg. Begynte å jobbe der i sept -04, da hadde jeg kun ansvaret for å hente post og sortere dette i permer som skulle sendes regnskapsføreren. Har gradvis fått mer og mer ansvar, og lært meg ting. Til nå å føre hele regnskapet og kjøre lønn. Begynte der med en timelønn på 130 kr timen. Den har da økt gradvis med ansvaret jeg har fått.

ORIGINAL: HO81

Jeg jobber som kontormedarbeider i et mellomstort rørleggerfirma. Har ansvaret for lønn og regnskap. Pluss annet kontorarbeid. Jeg har 33.500 kr i mnd pluss fri bil, tlf og bonus. Blir i underkant av 500.000 i året.

Har ingen relevant utdannelse i forhold til yrke, bare en arbeidsgiver med tro på meg. Begynte å jobbe der i sept -04, da hadde jeg kun ansvaret for å hente post og sortere dette i permer som skulle sendes regnskapsføreren. Har gradvis fått mer og mer ansvar, og lært meg ting. Til nå å føre hele regnskapet og kjøre lønn. Begynte der med en timelønn på 130 kr timen. Den har da økt gradvis med ansvaret jeg har fått.

oi, shit!!!

I siste kontormedarbeiderjobben jeg hadde startet jeg på 280.000,- i året,uten relevant utdannelse.

ORIGINAL: Tinha

dette er den type jobb jeg har vært intressert i i mange år.men bare ikke visst hvilken utdannelse som trengtes. 

men kan man kun få den jobben /tittelen med å ta de kursene?

Tittelen Advokatassistent DNA er beskyttet ja, og kan kun brukes dersom man har fullført studiet.
MEN det har jo ingen ting å si, jeg fikk jobben først, så tok jeg utdanninga etterpå.
Advokatsekretær er samme stilling men som assistent er det gjerne mer ansvar og andre oppgaver.

Må bare si at det er en utrolig spennende bransje å jobbe i! Jeg jobbet med profilerte straffesaker, med etterforskning og klientkontakt. I tillegg til annet på kontoret.

ORIGINAL: Marlu

jobber litt på kontor ved siden av studiene, har 117 kr/t [8D] hø hø er kommunalt da.

har ingen relevant utdanning i forhold til det.

jeg har nå 270 000 kr i året, regnskapsassistent.. har ingen utdannelse.. og egentlig ingen annsinitet..

Back
Topp