Kontorarbeid

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Andre som jobber på kontor og opplever at det er ubehagelig å sitte? Hjemme blir det til at jeg halvveis ligger i sofaen, men foran PC’n sitter man jo ganske rett i ryggen og ofte foroverlent. Merker at det er ubehagelig i magen. Som om noe (noen..?) kommer i klem. Skikkelig ekkelt..
Noe gode tips for å gjøre hverdagen på jobb litt mer behagelig?

Ja jeg har hatt det ubehagelig/vondt når jeg sitter, men det er mer mot slutten av svangerskapet. Jeg bruker å veksle med å stå litt, du har ikke mulighet for det (med hev-senk pult feks) ?? Men jeg husker jo at det ble verre og verre utover dessverre så jeg er forberedt på denne gangen også[emoji853]

Ja jeg har hatt det ubehagelig/vondt når jeg sitter, men det er mer mot slutten av svangerskapet. Jeg bruker å veksle med å stå litt, du har ikke mulighet for det (med hev-senk pult feks) ?? Men jeg husker jo at det ble verre og verre utover dessverre så jeg er forberedt på denne gangen også[emoji853]
Huff.. lurer på hvordan dette skal gå da. Er bare 17+3 liksom :(

Ville prøvd å fått tak i en stol du kan sitte litt bakoverlendt i.. Jeg går på skole og har heldigvis stoler som jeg kan sitte bakover slik at magen ikke kommer i klem

Ja, jeg tar hyppige pauser, men jeg har hjemmekontor, så legger opp arbeidsdagen som jeg vil. Har sittet mye i dag, og verker mye. Jeg har en balansepute en plass, lurte på å prøve den i kontorstolene. Jeg har fast skrivepult, men prøver å variere arbeidsoppgavene.
Masse lykke til:Heartred

Jeg har en stol som jeg kan legge ryggen godt bakover på. Jeg hadde ikke fungert om jeg måtte sitte rett i ryggen nå, så anbefaler at du prøver å få tak i en annen stoltype. Sist svangerskap kom stolryggen min lenger og lenger bak, slik at jeg til enhver tid klarte å skvise magen under pulten.

Jeg må ha tilrettelagt arbeid, da jeg vanligvis er i kontakt med kjemikalier osv.. og det tilrettelagte arbeidet er kontorjobb. Ikke bare er det hørt kjedelig, men jeg føler jeg at magen blir skvist etter en ti timer ellernoe, så de siste to timene står jeg å henger ved pulten eller traver på stedet...

https://goo.gl/images/u6MzbG
Kan denne stolen hjelpe?
Jeg varte ikke hele svangerskapet sist, men denne stolen hjalp mye, fikk spredd beina slik at magen kom mellom. Nå jobber jeg heldigvis i anna arbeid og slipper sitte hele dagen!

Andre som jobber på kontor og opplever at det er ubehagelig å sitte? Hjemme blir det til at jeg halvveis ligger i sofaen, men foran PC’n sitter man jo ganske rett i ryggen og ofte foroverlent. Merker at det er ubehagelig i magen. Som om noe (noen..?) kommer i klem. Skikkelig ekkelt..
Noe gode tips for å gjøre hverdagen på jobb litt mer behagelig?
Keg blir bare trøtt og sliten av å sitte så lenge forran pc'en. Ødelegger resten av dagen. Men nå er jeg 100% på pleiepenger, så nå er det ikke mer kontor på meg til etter permisjonen tar slutt. Og siden mannen skal studere, så blir det lang permisjon på meg (får så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver)

Eg sleit veldig med det forrige svangerskap! Har ikkje kjent noke endå på jobb men tipper det blir likt som sist... Har også kontorjobb og sitter store deler av dagen, veldig slitsomt. Har ikkje hev/senk pult så det er vanskelig å variere noke særleg..

Back
Topp