Kontor jobb :(

memi

Forelsket i forumet
Hallo jeg har kontor jobb og sitter hele dagen på en kontorstol og da får jeg kommentarer fra venner at jeg er så heldig som har en sånn jobb som ikke er slitsom og det er lett og jobbe frem til permisjonen. Men hallo kjenner jo allerede at dette er kjempe slitsomt og sitte oppned på eg stolt 8 timer med voksende mage og rygg som begynner og bli litt kranglete :-( Det er ikke bare bare og sitte sånt, off . Har vurdert og gå til legen og få en litt gradert sykemelding for jeg kommer hjem hver dag og går rett og legger meg ned for det er så slitsomt, vil være litt med jenta mi og før jeg kollapser om dagen :-( Noen flere ?

jess her også. har nå 20 % sm og har kortere dager og fått ei god og myk pute å sitte på i kontorstolen.

jeg jobber på kontor nå, gjorde det med førstemann også, mens med nr. 2 jobbet jeg ute på avdeling (i barnehage). Sier ikke at det ikke er slitsomt å sitte på en stol hele dagen, men for min kropp merker jeg stor forskjell på de gangene jeg har hatt kontorjobb, og når jeg var på avdeling. Da ble jeg fult sykmeldt allerede fra uke 30. 

Når det er sagt tror jeg det er veldig viktig å være flink til å ta pauser fra stillesittingen. Jeg sitter maks 30 minutter  før jeg tar meg en liten gåtur på noen minutter.

jeg er også sliten altså og kjenner det i ryggen, men var verre når jeg ikke hadde kontorjobb.

Kanskje det hadde hjulpet deg hvis du hadde fått kommet deg til fysio?

Går det ikke an å tilrettelegge litt mer da? Da jeg jobbet på sentralbord hadde vi bord vi kunne løfte slik at vi kunne stå når det ble for mye sitting. Og sitter du riktig i stolen? En ideell stilling er ca 30grader bakoverlent så man ikke sitter rett opp og ned, og i hvertfall ikke sitt foroverlent!

Kontorjobb her også, og jeg har påtatt meg hente-posten-i-postboksen-runden og kjøpe-frukt-runden, sånn at jeg kommer meg opp av stolen og får rørt meg litt iløpet av dagen...

Det er forskjellig hvordan kroppen vår er under graviditeten. Jeg har kraftig bekkenlåsning, og kan ikke sitte på en kontorstol om dagene. Det sier seg selv..
Noen er heldig og slipper unna med rygg -og bekkenplager i svangerskapet, men de kan da også ha vanskeligheter med å sette seg inn i hvordan en arbeidsdag er for den som har mye smerter.
Tror det beste er at man er oppe å går en tur innimellom arbeidsdagen, så man ikke stivner.
Fysio eller kiropraktor kan kanskje hjelpe deg, så det ikke forverrer seg.
Viktig å lytte til kroppen, pga at du har en lita ei fra før som du skal ta deg av, og ikke minst deg selv.

Jeg er ute å tråler gangen på jobb ofte for at jeg ikke skal stivne helt i stolen og det hjelper litt, men det blir jo berre verre og verre :-( Off skal til legen om to uker så får holde ut til da og heller høre hva han syns og kanskje vurdere 20% sykemelding. Avdelingssjefen min har sagt jeg må ta det me ro og hun vil heller ha meg lenger på jobb men kortere dager enn at jeg overdriver og plutselig blir helt sykemeldt . Hu har lyst at jeg kan ha opplæring med hun som begynner nå som skal være vikar for meg.

Back
Topp