Konto til barna

Virra78

Forelsket i forumet
Jeg har barnas trygghetskonto til lillegutt hvor jeg sparer barnetrygden. Tenkte jeg skulle opprette det samme til lillemor, men får beskjed om at det ikke finnes lenger, da DNB har tatt over Postbanken.

De har en annen konto med bedre rente, men uten ulykkesforsikring. Jeg kan da enten putte lillemor under lillegutt sin konto, da har de samme konto men begge får forsikringen. Eller kan jeg opprette en annen konto, men får da ikke forsikringen.

Hva hadde dere gjort?

Vet ikke, men husk at hvis de får en viss sum penger i sitt navn overtar overformynderiet. 

Her sparer vi barnetrygden på egen konto i MITT navn, så deles det på ungene når de får dem. De kommer ikke til å få alt, for noe vil gå til utstyr opp igjennom årene også.

er ikke barna ulykkesforsikret gjennom barnehagen?
hvis ikke ville jeg nok hatt lik på begge.

Kontoen står i mitt navn, men de registrerer pers.nr til barnet.
Forsikret gjennom barnehagen...?

Virra78 skrev:

alle barn er forsikret gjennom barnehagen - for skader som skulle oppstå mens de er I barnehagen...
T feks slo hodet sitt i bhg, og forsikringen dekker da våre utgifter i forbindelse med det. Parkering på sykehuset i forbindelse med undersøkelser. Kostnad på materiell som øyelapp. Briller - den delen nav ikke dekker...

Dollface skrev:

Virra78 skrev:

alle barn er forsikret gjennom barnehagen - for skader som skulle oppstå mens de er I barnehagen...
T feks slo hodet sitt i bhg, og forsikringen dekker da våre utgifter i forbindelse med det. Parkering på sykehuset i forbindelse med undersøkelser. Kostnad på materiell som øyelapp. Briller - den delen nav ikke dekker...

barnehagen jeg jobber i har if-skadeforsikring på alle barn. og den dekker skader som skjer utenom barnehagetid også! :)

Back
Topp