Kontantstøtte

Mymlens

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Har et barn jeg skal være hjemme med til han er to år. Får da kontantstøtte fra han er 13 mnd og til han er 19 mnd.

Hvor lang tid tok det fra du sendte søknad om kontantstøtte til du fikk det innvilget?

Jeg søkte 1 sep, men enda ikke fått svar. Synes å huske at det tok under en uke med første barn

Jeg søkte 1 sep, men enda ikke fått svar. Synes å huske at det tok under en uke med første barn
Jeg syns NAV har blitt ekstra trege i det siste. Har enda ikke fått vedtak om foreldrepenger i dette svangerskapet, når de begynte å «behandle» søknaden min 4. juli, og barnet ble født 28. august. De sier 10 ukers behandlingstid (før var det 8 uker), men vi er langt forbi de 10 ukene nå.

Vet det ikke er det samme som kontantstøtten, men deler for å si at de bruker sinnsykt lang tid om dagen.

Jeg syns NAV har blitt ekstra trege i det siste. Har enda ikke fått vedtak om foreldrepenger i dette svangerskapet, når de begynte å «behandle» søknaden min 4. juli, og barnet ble født 28. august. De sier 10 ukers behandlingstid (før var det 8 uker), men vi er langt forbi de 10 ukene nå.

Vet det ikke er det samme som kontantstøtten, men deler for å si at de bruker sinnsykt lang tid om dagen.
Så slitsomt, og stressende at de er trege med foreldrepenger. Folk må jo få betale regningene sine!

Så slitsomt, og stressende at de er trege med foreldrepenger. Folk må jo få betale regningene sine!
Får heldigvis forskuddsbetalt fra jobben, men ja, vet om andre som må ta av sparepengene frem til saken er behandlet.

Jeg sendte forresten INN søknaden min 25. april, men de rører ikke den før fire uker før permisjonen starter. Helt tullete opplegg

Back
Topp