Kontantstøtte

Luskeliten

Flørter med forumet
Noen som vet om man får kontantstøtte selv om man mottar foreldrepenger? Kommer til å ta 80% permisjon og så får jeg foreldrekvoten i tillegg. Hadde vært greie å få kontantstøtte fra mai i tillegg til foreldrepenger

Noen som vet om man får kontantstøtte selv om man mottar foreldrepenger? Kommer til å ta 80% permisjon og så får jeg foreldrekvoten i tillegg. Hadde vært greie å få kontantstøtte fra mai i tillegg til foreldrepenger

Ja, det gjør dere. Har sjekket dette med nav selv da det er aktuelt for oss også.

Det gjør man! Veldig kjekt. De øker jo til og med fra 5000,- til 6000,- innen vi skal få :D

Ja, heldigvis. Jeg sendte inn spørsmål til nav foreldrepenger på facebook og fikk det bekreftet der. Det er jo veldig kjekt for oss som antakelig ikke får bhgplass før i august.

Så da får vi som tar ulønnet perm også kontantstøtte fram til vi får barnehageplass? Ikke verst :)

Hvis man tar all perm 100% i ett så er jo den ferdig før ungen fyller ett så da får man kontantstøtte etter det :) (Altså første hele måned etter fylte 1 år) Og det gjør ingen forskjell om man velger 80% eller utsetter med ulønnet perm inni :)

Back
Topp