Kontantstøtte

Mamma til 2 gutter

Elsker forumet
Er det noen som vet om vi som har barn født i juli og som starter i bhg 1 aug får kontantstøtt for august? Eller er det ikke noe vits i å søke om dette? emoticon

tror ikke det er noe vits i og med at det ikke trer i kraft føre de blir 1 år.. Men ikke vet jeg egentlig:P

Men om de er i barnehagen hver dag så får du jo ikke i hele tatt men 50% så får du nok for aug.

Jeg tror faktisk ikke man får kontantstøtte før måneden etter at barnet er blitt ett år. Altså når den er 13 måneder. Så ikke nødvendig å søke nei...

Jeg prøvde å søke kontantstøtte for et par mnd siden. ;-)
Jeg tenkte å være litt føre var, men fikk søknaden i retur med beskjed om å søke etter han er et år. =)

kontantstøtta får du fra en mnd etter ungen er fylt 1 år.. altså 13 mnd til 1 mnd før ungen fyller 3..
så du får nok desverre ikkje kontantstøtta om ungen begynner i bhgen i august

Ok, takk for svar emoticon  Mente jeg leste på en av de andre forumene på 2010, at man fikk for august mnd..

Sniker fra Juni. Du får kontantstøtte for August. Kontantstøtten endres først måneden ETTER at oppholdstiden i barnehagen forandres. Så dere med Julibarn som starter i barnehagen i August, har rett på kontantstøtte den måneden:)

Jasså, sier du det? Er det jeg mener jeg har hørt ja.. og at mange IKKE er klar over dette. Men hvor søker man om kontantstøtte, og man må vell skrive at man har bhgplass fra 1 aug?

https://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Privatpersoner/vedleggsveileder?key=235029&languagecode=53

Bare å søke. Dere har krav på penger i August:)

Vi har søkt om det nå, greit og ha godt tid når det gjelder nav har vi erfart.
Siden han er juli barn så kommer nok ikke pengene før han er over året.
Tenker de kommer i aug/sept jeg.
Har krav på penger fra dagen han er 1 år.

SÅ SØK I VEI DU =)

Back
Topp