Kontantstøtte

tamlin77

Glad i forumet
Jada vet det er en stund til, men har snakket om det med en venninde idag. Hun mente at man kunne få kontantstøtte hvis man har barna i privat barnehage?
Alle søknader her går igjennom kommunen selv om det er privat barnehage. Felles opptak. Hvis vi kommer inn på førstevalget så er det privat barnehage. Kan man da få kontantstøtte?

Ganske nybegynner på dette ja[:-]

Man får ikke kontantstøtte så lenge barnet har barnehageplass nei.
I privat bhg koster det akkurat det samme som kommunal bhg[;)]

det stemmer nok ikke [:)]. man får ikke kontantstøtte om man har bhg plass, privat eller kommunal. tror de koster det samme og. jeg betaler hvertfall det samme for min private som m ine venninner med kommunale.

Uten at eg skal påstå noko... så har eg hørt om at ein kan få kontantstøtte dersom barnet går deltid i bhg. Anar ikkje noko om kor stor % eller noko. Men jobbar i bhg, og der var det foreldre som hadde barn i liten % i bhg, og samtidig fikk kontantstøtte, men så mista dei denne støtta, siden vår bhg hadde for lang opningtid.

Men ane ikkje om det e sånt lengre altså... men dette var vel i 2008 trur eg :)

Takker for svar[:D] Regnet med at man ikke fikk det. På linken står det at man kan få hvis barnehagen ikke får statlig støtte, men de fleste barnehager har vel det[:-]

ORIGINAL: tamlin77

Takker for svar[:D] Regnet med at man ikke fikk det. På linken står det at man kan få hvis barnehagen ikke får statlig støtte, men de fleste barnehager har vel det[:-]

ja tror det... det finnes forresten noe som heter barneparkering. ei venninne av meg har barna der. de har ikke så lenge åpent. hun får kontantstøtte i tillegg.

ORIGINAL: tamlin77

Min sønn er i enn sånn en, så jeg har kontantstøtta alikevel[:)] Men tror ikke d er døm d er flest av. Har du halv plass får du halv kontantstøtte mener jeg! Den bhg jeg hadde eldstemann i når han gikk i bhg var privat bhg men der fikk vi ikke beholde kontantstøtten!

Back
Topp