kontantstøtte sp.mål

reddharen

Flørter med forumet
Jeg lurer bare på om kontantstøtte-ordningen plutselig kan forsvinne hvis politikerne bestemmer seg for å avvikle ordningen.

Vi vurderer å få 3. mann og har da lyst til å være hjemme lenger enn bare ett år, vil da være avhengig av litt inntekt.

Kan de bare fjerne den eller får man "litt tid på seg"?

Jeg tror ikke Ap og co vil fjerne den med det første, m/ tanke på valget[:D] Og går det som jeg tror etter valget blir det borgerlig regjering, og jeg tror heller ikke de ønsker å fjerne den med det første... Dessuten har vi ikke barnehageplasser nok til å fjerne den!

Men om de bestemmer seg plutselig, så blir det sikkert sånn fra 01.01... en gang[8|]

Kontant støtten er bestemmt under statsbudsjettet, så den vil fjernes under budsjettforhandlinger...
Men det er jo stadig vurderinger mht denne...
Desverre er det så mange som ikke er reelle norske innbyggere som bruker denne, men derrimot viste det seg under siste sjekk at bla en del fremmedarbeidere (feks polske) som ikke bor i norge men som har oprettet trygderettigheter som får denne.

Signalene sier at de ønsker å få flere fremmedspråklige barn inn i bhg pga problemer en del av disse ungene har i skolen, slik at de tidligere kan lære språk, derfor er den nok ikke sikker inntekts kilde i mange år fremover, men tror ikke politikerene tør gjøre noe før etter neste valg

Back
Topp