Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Miss Fat
Jeg synes at kontantstøtte skal gis til de som FYSISK selv er hjemme med ungene sine.
Ergo IKKE de som bruker dagmamma. Det var ikke slik det var ment å være.
Jeg synes at kontantstøtte skal gis til de som FYSISK selv er hjemme med ungene sine.
ORIGINAL: LilleLisska
Min situasjon da ?
Har størstejenta i bhg 3 dager i uken, får kontantstøtte for de to dagene hun er hjemme. Er hjemme selv da.. Det er ikke "snylting".
Nå kommer jeg til å få kontanstøtte for minsteknærta å. Full kontantstøtte. er uansett hjemme, så er ikke "snylting" jeg driver med. Jobber av og til/sjeldent gjennom et vikarbyrå.
ORIGINAL: LilleLisska
Min situasjon da ?
Har størstejenta i bhg 3 dager i uken, får kontantstøtte for de to dagene hun er hjemme. Er hjemme selv da.. Det er ikke "snylting".
Nå kommer jeg til å få kontanstøtte for minsteknærta å. Full kontantstøtte. er uansett hjemme, så er ikke "snylting" jeg driver med. Jobber av og til/sjeldent gjennom et vikarbyrå.
ORIGINAL: Fru Riskorn
Jeg er imot kontantstøtte. Så jeg synes det er dumt at noen får det i det hele tatt. Spesielt synes jeg det er tåpelig at reglene er laget slik at dem som har barnet hos dagmamma får. Dersom målet var å holde kvinnene ved kjøkkenbenken (jada, jeg vet at det er flåsete sagt, men det er det som er resultatet), så burde i alle fall ikke yrkesaktive fått kontantstøtte. Så om jeg synes det er urettferdig? Nei. Jeg får nok vesentlig mer av staten enn deg. Men, at reglene går imot sitt eget formål, det kan jeg ikke forstå.