Kontaktlinser

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Mannen har bestilt kontaktlinser på nett, men de kommer ikke frem før vi drar på ferie.
Han bruker til vanlig brillen, men siden vi skal bade en del så trenger han kontaktlinser noen dager.

Får man kjøpt kontaktlinser hos optiker uten undersøkelse, eller papirer på tidligere undersøkelse?
Er det andre steder enn hos optiker man får kjøpt kontaktlinser?
 
Jada, det kan man helt fint. Så lenge det bare er styrke og ikke hornhinnekorreksjon, fordi det må som regel bestilles.
 
Jeg gikk inn til optiker når jeg var i samme situasjon, og fikk da "prøver" for en uke uten noe test. Visste da styrken min, og har ikke skjeve hornhinner. Slapp til og med å betale for det. Men jeg tipper det kommer an på hvem du møter på og hva de har liggende.
 
Kommer an på styrken hans og om han har skjeve hornhinner osv. Det er ikke alt de har inne på lager :)
 
Jada, det kan man helt fint. Så lenge det bare er styrke og ikke hornhinnekorreksjon, fordi det må som regel bestilles.
Jeg gikk inn til optiker når jeg var i samme situasjon, og fikk da "prøver" for en uke uten noe test. Visste da styrken min, og har ikke skjeve hornhinner. Slapp til og med å betale for det. Men jeg tipper det kommer an på hvem du møter på og hva de har liggende.
Tusen takk, han har ikke skjeve hornhinner
 
Om han ikke har noe annet enn +/- så skal det ikke være noe problem å få tak i på dagen :)
 
Ellers selger vitus apotek linser :) der får man kjøpt uten noe bevis på styrke :)
 
Back
Topp