Kontaktlærer

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Noen andre som er kontaktlærer her? Jeg begynner å jobbe som lærer til høsten som kontaklærer på 2.trinn. Jeg er nyutdannet og har aldri jobbet fast som lærer før og kjenner jeg både gleder meg samtidig som jeg er nervøs. Noen som vil dele sine erfaringer fra når dere var nye som lærere? Noe som var annerledes enn dere trodde før dere begynte?

Ok takk for svar jenter[:)] Arbeider dere på team, eller alene? Skal heldigvis på et team med voksne damer som har jobbet en stund så kan nok lære mye av dem! Hvordan er arbeidstidene deres? Og måtte dere jobbe mye utover kveldene i begynnelsen for å bli ferdige med det dere skulle? Er alenemor for en gutt på 2 år og vil jo gjerne ha litt tid til han også! 

begynte som kontaktlærer på ungdomsskolen rett etter endt utdanning.. Var og er veldig veldig mye papirarbeid i alle fall. Mye å sette seg inn i av frister, ting man skal følge opp etc. Men det går seg raskt til hvis man får litt rutiner + er flink til å bruke erfaringer fra kollegaer.

Jeg har vært lærer i ni år nå, og har en også litt erfaringer om du trenger. Men det er nesten vanskelig å si noe uten at jeg vet hva du spesifikt lurer på.

Den største utfordringen for meg i starten var at jeg hele tida hadde dårlig samvittighet for at det var noe jeg burde ha gjort. Og for at jeg måtte gjøre en del av tingene på en lettvint måte fordi tida ikke strakk til for å få gjort alt like grundig som jeg ønsket. Det er sånn enda, men jeg har blitt flinkere til å godta at det er sånn det er.

Og de som tror at lærerne ikke fortjener den avspaseringen de får i feriene, tar feil. Alle jeg kjenner jobber mer enn nok til at de har opparbeidet seg den avspaseringen!

Back
Topp