Kontakte lege/jordmor?

Forrige gang var jeg hos lege når jeg var 7 uker på vei og da reagerte de på at hcg var litt lav men konstaterte med at jeg hadde hatt el senere enn jeg trodde. Resultatet ble at jeg ikke oppdaget ma'en før i uke 11. Hadde jeg hatt første kontroll litt senere kunne nok det blitt oppdaget litt før! Så jeg skal i hvert fall vente til jeg er i uke 8-9kanskje 10 :)

Men har tenkt meg til ul i uke 6 da :p
 
Jeg kontaktet legen min idag (5+1), siden det ofte er svært lang ventetid der. Skal til første kontroll når jeg er 8+1
 
Kontakt lege når du selv føler for det :) ingen fasit.
Jeg kommer til å bestille jordmortime til ca uke 12 - 13. Jeg tror jeg kommer til å droppe å dra til legen.
Noen som vet om det er nødvendig med legetime før?

Sist svangerskap tok legen bare en graviditetstest og spurte hvordan det føltes å være gravid, og informerte om at jeg bare måtte ta kontakt om det var noe.
jeg tenker derfor at det ikke er så viktig for meg å dra til lege, jeg drar heller til jordmor i uke 12 - 13 :)
Føler ikke behov for legekonsultasjon så lenge alt føles normalt. men det kan jo fort endre seg innenfor de 12- 13 ukene.
 
Jeg kommer også til å bare gå til jordmor. (så lenge d går an) :p satser på første time rundt uke 10 tror eg.
 
Jeg skal bestille time til uke 9. De forrige gangene har jeg gått både til lege og jordmor. Kommer nok til å gjøre det nå også.
 
Back
Topp