Kontakte jordmor

Lippoloveen

Flørter med forumet
Har vært hos legen allerede. Legen min var da mest opptatt av å snakke om doseringen min av levaxin, da jeg sliter med stoffskifte. Ble også snakket om jobb, siden jeg jobber netter. Dette var det eneste legetimen gikk ut på. Må jeg selv kontakte jordmor og slikt for fremtidige kontroller? Trudde legen fikset dette, men han sa ingenting om dette.

Sniker fra august.
Du tar selv kontakt med jordmor, hvis det er der du vil ha oppfølgingen :)

Ja det er vanlig å ta kontakt selv :-)

Jeg var hos legen nå på onsdag. Ikke pga. graviditet, men siden jeg fortalte at jeg er gravid satte hun opp ny time når jeg er 8+0. Snakket da om å ordne slik at jeg kommer til jordmor, TUL osv. Noen flere som har vært borti at legen ordner med dette?

Du velge selv om du ønsker gå til jordmor eller lege. Jeg kommer til å gå til jordmor nettopp fordi de kan svangerskap og fødsel mye bedre enn lege. Og jordmorkontroll er såå koselig

hmmm, får se om jeg finner noen å kontakte da:rolleyes:
Regnet bare med legen fikset time til ultralyd og slikt.

Time til ultralyd får man på sykehuset og ikke hos jordmora man går til oppfølging hos, ihvertfall her jeg bor :-)

Som flere her skriver så velger man selv om man vi ha oppfølging hos lege eller jordmor, eller hos begge. Men etter min erfaring har legen lite peiling på det meste ang svangerskapet :playful: Når legen setter opp time er den gjerne på 15min, mens jordmor alltid satte opp 1time. Så man har mye bedre tid til å stille spørsmål og gå igjennom ting. Jeg tok selv kontakt med samme jordmora jeg hadde i forrige svangerskap denne gangen, og fikk time der om noen uker :)

Jordmor finner du kontaktinfo på om du googler jordmor og plassen du bor ☺️ man må ordne dette selv. Kan være fastlegen din ikke er helt oppdatert på svangerskap osv

Jeg sendte bare mld til helsesøster på helsestasjonen, som jeg har hatt kontakt med pga de andre barna. Så satte hun meg opp i timeboka til jordmor, noe som var veldig greit siden jeg haaater å ringe:hilarious:

Back
Topp