Kontakte helsesøster?

Beate

Elsker forumet
Hva er målene på deres små nå og hvor gamle er de? var på helsestasjonen i dag på barseltreff, så veide og målte lillebror samtidig. Han er nå 4,5 mnd, var 70 cm. Lang og veide kun 5,9 kg. Han har alltid vært lang og tynn, men synes der var blitt så "ille" nå. Storebroren var også slik, men lillebror veier nå like mye som storebror gjorde når han var 3 mnd. Men han er like lang som storebror var når han var 6 mnd... Flere med så lange, tynne babyer? Fikk ikke snakket med helsesøster i dag da hun var opptatt, men bør jeg kanskje kontakte henne? Skal på 5 mnd. Kontroll 9 februar da...

Kontakt henne hvis du er bekymret og vil kontrollsjekke :) Heller en gang for lite. Kan jo bare ta en tlf. å spørre? Håper du har en ålreit hs. Hører mange som synes de har hs som kun er belærende... Vi er så fornøyd med vår som har jobbet på nyfødt intensiv i mange år før hun startet som hs, og virker veldig "up to date".

Så lenge barnet er fornøyd er det helt sikkert ikke noe galt. Hvordan ligger han i forhold til egen kurve? Vet ikke om du har startet med noe annet enn melk? Hvis ikke, kan du jo evt. starte med noen smaksprøver og deretter prøve å få inn i hver fall et måltid om dagen med f.eks avokado, grøt eller lignende? Noe som er næringsrikt.

Jenta mi blir 4 mnd på lørdag. 66 cm lang og 6750 sist vi veide.

Tror heller jeg ville kontaktet lege fremfor hs, evt ringt til helsestasjonen og spurt om å få snakket med barnelege der. De kan gjerne gi litt bedre svar enn hs på slike ting :)

Her er hun 64.5 cm og 7 kg :)

Ville kontaktet helsesøster hvis jeg var bekymret :) Det skal være lav terskel for spørsmål der :)

Ville ha hørt med helsesøster. Hun har som regel litt mere peiling enn lege. ;)
Kan hende du kan starte opp med litt grøt nå, vist du synes han legger på seg for lite.
Vesla her er liten og rund.
Men har begynt å få for lite melk, vesla var ikke helt fornøyd.. så vi har begynt med ett grøtmåltid.
Forhørte meg med helsesøster først.

Det var lang og slank gutt ja :) men hvis han spiser og er fornøyd ellers så er det sikkert bare sånn han er? :)

Begynt med grøt da? får han morsmelk eller MME?

Det var lang og slank gutt ja :) men hvis han spiser og er fornøyd ellers så er det sikkert bare sånn han er? :)

Begynt med grøt da? får han morsmelk eller MME?
Har kun fått smaksprøver med grøt til nå, og får ellers bare mm. Han er jo blid og fornøyd ellers, men får se om jeg tar en telefon til helsesøster og hører for sikkerhets skyld:)

min mellomste var lang og tynn, la ikke noe særlig på seg selv etter 3 måltider med fast føde. men var veldig aktiv og blid og fornøyd. så var egentlig ikke så veldig bekymra. Ho skulle også bli testa for reflux for ho gulpa veldig i tillegg.. men hadde bare umodent system.

Her er måla for jenta mi:
dagen vi dro fra syehuset:3785g og 51cm
3mndr:62cm 5170g
4mndr63,5cm 5460g
5mndr 65,5cm 5980g
6mndr:67cm 6370g
9mndr:70,5cm 7190g
1år:73cm 7550g

bebisen på 4mndr var 64,5cm og 7250g.. så litt forskjell på jentene mine kan man si ;)

noen er bare slanke og andre er mer runde.. så lenge de er blid og fornøyd så er det mest sannsynlig ingenting galt :)

min mellomste var lang og tynn, la ikke noe særlig på seg selv etter 3 måltider med fast føde. men var veldig aktiv og blid og fornøyd. så var egentlig ikke så veldig bekymra. Ho skulle også bli testa for reflux for ho gulpa veldig i tillegg.. men hadde bare umodent system.

Her er måla for jenta mi:
dagen vi dro fra syehuset:3785g og 51cm
3mndr:62cm 5170g
4mndr63,5cm 5460g
5mndr 65,5cm 5980g
6mndr:67cm 6370g
9mndr:70,5cm 7190g
1år:73cm 7550g

bebisen på 4mndr var 64,5cm og 7250g.. så litt forskjell på jentene mine kan man si ;)

noen er bare slanke og andre er mer runde.. så lenge de er blid og fornøyd så er det mest sannsynlig ingenting galt :)
Da var ikke hun så stor heller nei :) synes bare det var litt voldsomt, for vi fikk høre at storebror var lang og tynn, men når jeg sammenligner målene deres nå som lillebror er 4,5 mnd. Er han like tung som storebror var når han var 3 mnd. Men like lang som storebror var når han var 6 mnd!! :D

Da var ikke hun så stor heller nei :) synes bare det var litt voldsomt, for vi fikk høre at storebror var lang og tynn, men når jeg sammenligner målene deres nå som lillebror er 4,5 mnd. Er han like tung som storebror var når han var 3 mnd. Men like lang som storebror var når han var 6 mnd!! :D
skjønner det, men har han fulgt kurven sin hittil da? :) er du veldig bekymret så kontakt hs så får du hvertfall klart svar :)

Back
Topp