Kontakte føden for vurdering eller ikke?

Swayhips

Betatt av forumet
Hei.

Er det noen her som har tatt kontakt med føden for å få en vurdering av tingenes tilstand? Sitter her og lurer litt på om jeg skal ta kontakt i løpet av helga om ting fortsetter som de er (mye kynnere,smerter som kommer og går,nedpress osv) eller om de bare vil si at jeg må vente og se om noe mer skjer og at jeg egentlig er litt i veien. Det virker som om noe er på gang men kan ikke si at jeg har sett snurten til noe slimpropp,men det er ikke sikkert jeg har registrert den i farta og det virker som om det samtidig ikke kommer skikkelig i gang. Samtidig er jeg redd for at ting skjer og jeg ikke får det med meg fordi jeg er "vant" til at ting gjør vondt. Jeg har liksom forventningen av at riesmerter er ganske like de jeg har opplevd ved spontanaborter men det er jo fullt mulig det ikke er sånn.

Jeg tipper at de mest sannsynlig vil be deg vente, men det skader jo ikke å ta den telefonen. Hvis de har mulighet kan det jo hende de tar seg tid til å prate litt om hva du skal kjenne etter, og når de synes det er på tide at du kontakter dem igjen.
Men går du til jordmor ellers? Så lenge det ikke er fødsel på gang er det vel naturlig å ta opp sånne ting der. [emoji4]
Det du beskriver er jo helt vanlig når det nærmer seg, vi er mange som går rundt med det samme om dagen, og noen av oss i flere uker allerede ... [emoji19][emoji37]

Som Remy skriver så er det helt vanlig at det er sånn. Jeg ville nok ringt jordmor og spurt henne heller enn å synge føden. Forstår godt du er usikker, og det er lurt å ringe og ta en prat. Kanskje jordmor kan ta deg inn på en time over helgen? :)

Jeg skal heldigvis til jordmor over helga for å bestille overtidskontroll. Har termin i dag så trur nok jeg holder ut til det og krysser fingrene for at det tar seg opp og at noe skjer i helga.. måtte bare spørre hva dere andre tenker. Har ikke lyst til å ringe unødvendig til føden og være hysterisk.

Jeg skal heldigvis til jordmor over helga for å bestille overtidskontroll. Har termin i dag så trur nok jeg holder ut til det og krysser fingrene for at det tar seg opp og at noe skjer i helga.. måtte bare spørre hva dere andre tenker. Har ikke lyst til å ringe unødvendig til føden og være hysterisk.
De på føden er nok vant til at folk ringer for alt mulig rart. [emoji6]
Ellers tror jeg nesten ikke det er mulig at fødselen kan starte uten at du merker det, altså. Har du rieteller på telefonen din? Hvis du får murringer/smerter som kommer og går, og de virker å være regelmessige er det bare å ta tiden på dem, selv om smertene ikke nødvendigvis er så sterke. (Jeg hadde ikke vonde rier i starten sist, mer som milde/moderate menssmerter, men de var dønn regelmessige.) Om du har regelmessige og tette rier (3 rier på 10 minutter) er det helt klart på tide å ringe føden. [emoji4]

Det ser faktisk ut til å ta seg opp dette her[emoji4] så håper virkelig ikke at kroppen min bare tuller med meg. Er så klar for å bli ferdig. Har rieteller,brukte den litt i stad men var uregelmessig og alt fra 10 til 3 minutter mellom "taka". Får ta en runde nå for og sjekke.

Jo, man kan faktisk være i fødsel uten å kjenne det [emoji85] Med andremann dro jeg på føden for en liten sjekk. Hadde hatt menssmerter på og av hele dagen, men ville igrunn kun inn for å sjekke tingenes tilstand. Trodde helt ærlig ikke at jeg var i fødsel. Kom inn med 4 cm, ble tøyd til 5cm... og jeg hadde ikke vondt! Da var kl. 17-18. Kl. 2030 fikk jeg plutselig vondt og 22:25 var han ute.

Jo, man kan faktisk være i fødsel uten å kjenne det [emoji85] Med andremann dro jeg på føden for en liten sjekk. Hadde hatt menssmerter på og av hele dagen, men ville igrunn kun inn for å sjekke tingenes tilstand. Trodde helt ærlig ikke at jeg var i fødsel. Kom inn med 4 cm, ble tøyd til 5cm... og jeg hadde ikke vondt! Da var kl. 17-18. Kl. 2030 fikk jeg plutselig vondt og 22:25 var han ute.

Alltids unntak. [emoji38] Men med mindre man har veldig lang vei til sykehus er det jo ikke farlig å bli hjemme i en sånn situasjon.

Hvordan opplevde du smertene ved første fødsel? Nysgjerrig :)

Da begynte fødsel ved at vannet gikk. Noe som var veldig greit! Da skjønte jeg iallefall at fødselen var i gang [emoji23] Tja.. vondt? Fikk epidural. Husker ikke så veldig mye mtp smertene fra første fødsel. Er 9 år siden. Men tror jeg pustet meg greit gjennom det før epiduralen kom.

Lurer på om det i det hele tatt er mulig å takle smertene bedre/få mindre intense smerter 2. Gang enn første. Jeg hadde også vannavgang sist men ingen rier så ble satt igang i uke 40. Veldig rask fødsel og svært vonde rier.. Ingen epidural. Men det høres jo mulig ut iallefall basert på dine beskrivelser :)

Hvordan gikk det? Kontaktet du de? Du skal aldri være redd for å ta kontakt med de :)

Back
Topp