Kontakt med babyen

Gravidstudine

Flørter med forumet
Hvor god kontakt føler du at du får med din baby? Hvor mange uker er din baby? Hvor mye våken er babyen din ila dagen nå? Hvilke typer lyd lager babyen din?

Gutten min er 8 uker og jeg føler at jeg får god kontakt med han for veldig korte perioder ila dagen. Da har vi blikkontakt, han smiler og lager litt lyd, høres ut som en slags latter innimellom. Men jeg føler likevel at han kanskje ikke pludrer like mye som andre babyer og han blir ganske fort lei. Han ser fortsatt veldig mye på bilder og lys i stedet for ansiktet mitt. Jeg prøver å være flink til å ikke mase på han, men forsøker jo å legge til rette for kontakt når han er våken. Når han "svarer" lar jeg han prate ferdig og så fortsetter jeg. Ser at han liker godt å bli sunget til, da smiler han.

Jeg har en sønn fra før, men det er så lenge siden han var baby at jeg husker ikke hvordan han var, men han har alltid vært ganske rolig av seg. Kanskje lillebror også er av det rolige slaget. Hvordan er/var din baby rundt 8 ukers alderen?
 
Min blir 8 uker på mandag. Får litt blikkkontakt nå, men hun smiler og pludrer sjeldent. Hun er mer opptatt av bilder enn meg. Hun kom 3 uker før termin så ligger nok litt bak sånn sett og hun har mye magevondt og da er det ikke så lett å være i godt humør :(
 
Min blir 8 uker på mandag. Får litt blikkkontakt nå, men hun smiler og pludrer sjeldent. Hun er mer opptatt av bilder enn meg. Hun kom 3 uker før termin så ligger nok litt bak sånn sett og hun har mye magevondt og da er det ikke så lett å være i godt humør :(

Så kjedelig med magevondt, nei, da er det virkelig ikke lett å være i godt humør! Håper at det går over snart <3
 
Hvor god kontakt føler du at du får med din baby? Hvor mange uker er din baby? Hvor mye våken er babyen din ila dagen nå? Hvilke typer lyd lager babyen din?

Gutten min er 8 uker og jeg føler at jeg får god kontakt med han for veldig korte perioder ila dagen. Da har vi blikkontakt, han smiler og lager litt lyd, høres ut som en slags latter innimellom. Men jeg føler likevel at han kanskje ikke pludrer like mye som andre babyer og han blir ganske fort lei. Han ser fortsatt veldig mye på bilder og lys i stedet for ansiktet mitt. Jeg prøver å være flink til å ikke mase på han, men forsøker jo å legge til rette for kontakt når han er våken. Når han "svarer" lar jeg han prate ferdig og så fortsetter jeg. Ser at han liker godt å bli sunget til, da smiler han.

Jeg har en sønn fra før, men det er så lenge siden han var baby at jeg husker ikke hvordan han var, men han har alltid vært ganske rolig av seg. Kanskje lillebror også er av det rolige slaget. Hvordan er/var din baby rundt 8 ukers alderen?

Mye det samme her, måtte bare være tålmodig :p Gutten er ni uker og begynner å se mer på oss foreldrene, endelig!
 
Tulla vår er 10 uker i morgen, å hun får vi masse kontakt med. Hun følger jo med på bilder og lys også, men det begynner å bli mer på oss :)
Kjempe blid når hun våkner og pludrer og "ler" :D
 
Gutten min ble syv uker på fredag og jeg får mest kontakt med han når han ligger på stellebordet. Der smiler og pludrer han mye så da kan han ligge der en stund mens jeg står i dusjen ved siden av eller får sminket meg helt ferdig. Men utenom det så synes jeg han fort blir utålmodig og han er ikke så glad i å ligge i fanget noe lenge. Hos meg går det greit, men hos besteforeldre blir det fort sutring.

Han våkner 07, så er vi oppe en time før vi legger oss fra 08-09 igjen. Så sover han fra ca 1030 til 13ish. Så våken til vi henter storesøster i barnehage kl. 15 og da pleier han å sove i bilstolen til han våkner rundt 17. Men han blir fort trøtt igjen og vil ha det rolig om kvelden. Pleier å legge han kl. 18 (hvis pappan er hjemme) og da er han sovnet til 1830/1845. Hvis jeg må legge begge barna (hun er i seng før 19) blir det litt krise for han fordi da er han så trøtt og grinete...

Jeg fikk en datter i fjor i april og mener hun var mer av det tålmodige slaget. Kunne sitte i fanget mitt og se en hel disneyfilm på dvd. Nå husker jeg jo ikke heeeeeelt alder på henne akkurat da, men hun var veldig liten. Det er to helt forskjellige babyer. Henne hadde jeg god kontakt med fra dag 1! Men tar en dag av gangen. Synes det lysner mer fra uke til uke.
 
Gutten vår er 9 uker i dag og vi har god kontakt med han og hatt det en god stund. Han smiler, babler og bruker mye kroppspråk for å snakke med oss. Det varierer når han står opp og dubber, men legger seg en gang mellom 18-20 på kvelden og han sover 16 timer i døgnet ca. Søvn er forsatt det viktigste.
Vi føler vi ser at gutten utvikler seg så da tenker jeg ikke på om han ligger akkurat presist med jevnaldrende. Ingen er lik eller har samme tempo i å lære :) eldre søstra hadde kolikk og gråt døgnet rundt til hun var 5,5 mnd. Følte vi omtrent aldri fikk verken trent eller sosialsert henne, men når kolikken ga seg var alt på plass likevel :)
 
Back
Topp