Konstante smerter

regnbue2020

Blir kjent med forumet
Er det noen andre som plutselig har fått konstante smerter helt nederst i magen rundt lysken og ovenfor symfysen? Det begynte igår hos meg og det er så fryktelig vondt og uansett hva jeg gjør så går det ikke bort. Har i tillegg vondt i korsryggen og det er en del nedpress som kjennes ut som om jeg må på do men ingenting skjer. Lurer på om dette er normalt eller om jeg bør kontakten legen i morgen? Er førstegangs så jeg aner ikke! :( Håper virkelig ikke jeg må ha det sånn i de 3 neste ukene...

Minner det om menssmerter?

Det er på en måte på samme plass, men det er mer konstante smerter altså det er der hele tiden og det blir vondere når jeg får kynnere (som ikke er regelmessige). Skulle lage meg en kopp te nå nettopp og jeg var nødt til å bøye meg over en stol for det gjorde så vondt samtidig som jeg fikk en kynnere :inpain:

Uff hørtes ikke noe godt ut. Babyen vokser jo veldig fort og mye nå, satser på at det ikke er noe alvorlig. Har du ringt?

Uff hørtes ikke noe godt ut. Babyen vokser jo veldig fort og mye nå, satser på at det ikke er noe alvorlig. Har du ringt?

Vil ikke ringe føden unødvendig :( Kjenner godt med liv fra magen så jeg er ikke bekymret for han. Tenker jeg går til lege i morgen hvis det ikke gir seg. Smertene har blitt litt bedre, ihvertfall når jeg sitter. Gjør derimot utrolig vondt å gå, det er nesten så jeg faller sammen ned på kne.. må bøye hele kroppen for jeg klarer ikke å stå oppreist. Lurer på om det kan være symfyseløsning.

Vil ikke ringe føden unødvendig :( Kjenner godt med liv fra magen så jeg er ikke bekymret for han. Tenker jeg går til lege i morgen hvis det ikke gir seg. Smertene har blitt litt bedre, ihvertfall når jeg sitter. Gjør derimot utrolig vondt å gå, det er nesten så jeg faller sammen ned på kne.. må bøye hele kroppen for jeg klarer ikke å stå oppreist. Lurer på om det kan være symfyseløsning.
Skjønner. Det kan høres ut som symfysesmerter, hadde noe lignende for et par mnd siden husker jeg, hvor det var veldig vondt i lysken. Klarte nesten ikke løfte beina foran meg, vurderte å få tak i krykker. Det gikk hvertfall over etter et par dager, men måtte ligge rett ut på sofaen o_O

Jeg har det slik, har veldig vondt helt nederst, liksom der blæra er. Hadde det ikke slik første gang men denne gangen har jeg hatt mer vondt i magen. Jeg tror jeg har det fordi magen er så himla stor og den er veldig nedsunket men nå er inne jeg lege eller jordmor så dette er bare synsing. Det blir verre hvis jeg er ekstra aktiv, da kan det hugge til og jeg greier ikke røre meg. Det er nesten som at muskler der nede må anstrenge seg ekstra mye dette svangerskapet.
Men er du usikker og redd så bare ring føden, uansett koronatider eller ikke så kan de ikke overse deg

Jeg har det slik, har veldig vondt helt nederst, liksom der blæra er. Hadde det ikke slik første gang men denne gangen har jeg hatt mer vondt i magen. Jeg tror jeg har det fordi magen er så himla stor og den er veldig nedsunket men nå er inne jeg lege eller jordmor så dette er bare synsing. Det blir verre hvis jeg er ekstra aktiv, da kan det hugge til og jeg greier ikke røre meg. Det er nesten som at muskler der nede må anstrenge seg ekstra mye dette svangerskapet.
Men er du usikker og redd så bare ring føden, uansett koronatider eller ikke så kan de ikke overse deg

Det er akkurat der jeg også har vondt, min mage har sunket veldig de siste dagene så det ligger kanskje noe i det du sier!

Høres litt ut som bekkenløsning. De har masse tips på helsenorge sine sider. Går selv med krykker for dette, det hjelper å avlaste, og godt å ha når beina svikter lykke til

Høres litt ut som bekkenløsning. De har masse tips på helsenorge sine sider. Går selv med krykker for dette, det hjelper å avlaste, og godt å ha når beina svikter lykke til

Takk for tips! Har vært i kontakt med legen min idag og hun sa at det sannsynligvis er kraftig bekkenløsning :(

Back
Topp