Konstante mageknip/smerter i mage/tarm

LeneK

Andre møte med forumet
Gutten er nå 1 måned og har de tre siste ukene hatt nesten konstant mageknip. Avføringen er mørkegrønn og kommer ikke hver dag. (Var på legevakta for noen dager siden og fikk hjelp til å få ut avføring)
Var til legen i dag, men føler hun ikke tok meg seriøst når jeg forklarte hvordan han og vi har det. Gutten får knapt sove for det gjør så vondt. Jeg ammer ikke, har prøvd NAN Pro og nå prøver vi NAN HA. Ingen forskjell. Fikk beskjed av legen å gi laktulose to ganger pr dag.
Noen som har opplevd det samme?
Mammahjertet blør!
 
Med storebror gikk vi til slutt til barne kiropraktor grunnen mage og tarm problemer, han var da rundt 1-2 mnd. Dette gjald etter 2-3 ganger der. Det koster litt, men var verdt det for oss
 
Med storebror gikk vi til slutt til barne kiropraktor grunnen mage og tarm problemer, han var da rundt 1-2 mnd. Dette gjald etter 2-3 ganger der. Det koster litt, men var verdt det for oss

Er til kiropraktor også, men hjelper oss lite. Vurderer å få en henvisning til barnelege. Skal vel ikke være slik at ungen skal skrike seg i søvn?
 
Er til kiropraktor også, men hjelper oss lite. Vurderer å få en henvisning til barnelege. Skal vel ikke være slik at ungen skal skrike seg i søvn?
Uff da, da har jeg ikke så mange råd dessverre :( men nei de skal jo ikke skrike seg i søvn heller. Men barnelege er nok bra å gå til når det er såpass ille. Veldig kjedelig å ha det sånn, håper det ordner seg :)
 
Mye skriking etter mat her også, har prøvd å kutte ut amming, prøvd Semper dråper, mini fom. Hjelper ikke, gutten er tydelig plaget av luft eller noe annet. Har vært til kiropraktor i dag, han hadde stiv nakke, hun knadd og tøyd ut nakken og litt i korsryggen. Hun sjekket også sugetaket, som var fint.
Vi fikk også henvisning til fysio fra helsesøster. Men flere uker ventetid, derfor dro vi til kiropraktor og betalte selv.
Anbefaler å ta opp problemet med helsesøster og få henvisning til fysio og barnelege.
 
Back
Topp