Konstant trøtt og utslitt

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
Fleire som er fryktelig trøtt for tida? Eg er no i veke 31 og har siste vekene blitt meir og meir sliten. Jobbar fortsatt 100%, sist fekk eg 4 veker før termin, håper eg får tid til kvile før denne kjem.

Fleire som er fryktelig trøtt for tida? Eg er no i veke 31 og har siste vekene blitt meir og meir sliten. Jobbar fortsatt 100%, sist fekk eg 4 veker før termin, håper eg får tid til kvile før denne kjem.

Ja veldig! Men hjulpet veldig med en sykemelding. Jobber 40% nå for å ikke være helt kjørt når babyen kommer :)

Ja veldig! Men hjulpet veldig med en sykemelding. Jobber 40% nå for å ikke være helt kjørt når babyen kommer :)
Har tenkt veldig i det siste eg og om dette med sjukmelding kan vere lurt. Er det enkelt å få sjukmelding i svangerskap pga. dette? Skal seiast at eg har null erfaring med sjukmelding og at eg i tillegg har ei jente heime som også krev mykje energi.

Jeg har vært sykemeldt en evighet Pga utslitthet! Kommer litt an på legen.. jeg måtte bytte halvveis og hu jeg har nå føler jeg at jeg må ‘overbevise’ om at jeg såvidt fungerer i hverdagen MED sm! Men jeg ville tatt en tur til legen og spurt og fått lufta litt tanker og følelser [emoji173]️

Har tenkt veldig i det siste eg og om dette med sjukmelding kan vere lurt. Er det enkelt å få sjukmelding i svangerskap pga. dette? Skal seiast at eg har null erfaring med sjukmelding og at eg i tillegg har ei jente heime som også krev mykje energi.

Ja jeg har ikke hatt noe problemer med det. Jordmor anbefalte meg det og legen var enig! Så det gjør hverdagen min lettere!:) jeg har ikke noen andre barn heller, så vil tro det vil gjøre stor forskjell hos deg! Jeg jobber 3 t og 45 min 4 dager i uka og en dag fri! (37,5 t som normal arbeidstid)
Helt nydelig :)

Jeg har det også sånn. Konstant trøtt og sliten og MASSE kynnere. Var hjemme hele forrige uke ifra jobb. Prøvde meg igjen igår men gikk med sterke kynnere hele dagen og var helt utslitt etter arbeidsdagen :( Så jeg skal spørre om sykmld for å ha litt energi igjen til de hjemme samt til når lillefrøkna kommer[emoji3]

Jeg er sykemeldt primært fordi jeg er fryktelig sliten. Jobber 40%.

Jeg har jobbet 50% siden august og de siste par dagene har jeg holdt meg hjemme pga. kvalmen som har blitt verre igjen (er i uke 30). Kjenner at det begynner å bli mye nå. pusser opp huset og Vært litt styr med far også, så nå er jeg ganske ferdig. Litt for mange stressmomenter..

Kjenner meg veldig igjen! Merker veldig forskjell de siste to -tre ukene (er 30+5 i dag) og blir så mye mer sliten nå og føler meg helt tom for krefter stadig oftere. Jobber fremdeles 100% men grubler fælt på sykemelding om dagen. Hvis du kjenner på at det er for mye så syns jeg du skal prate med legen din og lytte til kroppen. Ingen vits å slite seg ut før fødsel! :-)

Sniker fra desember.

Jeg har vært sykmeldt siden uke 23 (er 37 uker nå) i hovedsak på grunn av utmattelse. Jeg har slitt med bekkenet også men det har vært hoveddiagnosen. Jeg fungerer bare såvidt som 100% sykmeldt. Det har ikke vært noen problem overhode, men det kommer vel an på legen.

Jeg synes absolutt du skal snakke med legen din om det. Man trenger å være nogenlunde uthvilt til fødsel og ikke helt på felgen.

Trøtt og sliten her også, forstår verkeleg ikkje korleis eg klarte kvardagen med full jobb for ei periode sidan.. Eg treng mykje ro og kvile, og er konstant trøtt. Og søv eg på dagtid vert eg berre enda trøttare :confused:
Nesten slik eg føler at dei konstante kynnerane gjer kroppen ekstra sliten også? uten at eg veit om det stemmer altså...

Tror nok det er veldig vanlig i denne perioden :) Krysser fingrene for at tiden går fort for dere alle fremover :)

Du burde ta en prat med legen. Ingen som takker deg for at du sliter deg helt ut. Viktigste er å tenke på helsa og babyen. Du skal ha energi til å takle fødselen på best mulig måte og til tiden etterpå.

Jeg har vært 50% sykemeldt siden i sommer pga bekkenet, og nå som bekkenet har blitt verre og jeg i tillegg blir veldig fort sliten så har jeg blitt 100% sykemeldt nå. Er også 31 uker. Følte en enorm lettelse da jeg ble sykemeldt. Slippe å bruke all energi på jobb og ikke orke noe annet.

Ja, men jeg har lav hemoglobin, så skal begynne å ta jerntilskudd nå. Man blir utrolig trøtt og sliten av det, så anbefaler å få målt verdiene dersom man er veldig sliten. Å være trøtt og sliten er jo normalt under svangerskapet, men det kan også gjøres noe med dersom man mangler noe :)

Nå jobber jeg 40% men er mye trøtt og sliten alikevel. Er kanskje sånn det er å være i sin 34 uke som gravid?
Kjenner at med en gang det kommer noe inn i planene som ikke er planlagt blir jeg veldig motvillig og lei meg:p er dette naturlig eller? Føler meg så survete og stakkarslig!

Nå jobber jeg 40% men er mye trøtt og sliten alikevel. Er kanskje sånn det er å være i sin 34 uke som gravid?
Kjenner at med en gang det kommer noe inn i planene som ikke er planlagt blir jeg veldig motvillig og lei meg:p er dette naturlig eller? Føler meg så survete og stakkarslig!

Eg er VELDIG slik, ei lita endring kan velte heile dagen min :eek: Klarer ikkje ta med saman på det heller... Travelt :bag:

Eg er VELDIG slik, ei lita endring kan velte heile dagen min :eek: Klarer ikkje ta med saman på det heller... Travelt :bag:

Nei, det er helt tragisk vettu! Men tror jeg bare må innfinne meg i at det er sånn jeg er nå:p
Fikk beskjed om at det kommer besøk store deler av lørdagen til oss, og kjente det var nok til at jeg ble sur og lei meg:p forrige helg var vi opptatt hele helgen og neste helg er vi opptatt. Så er vel litt det at jeg har behov for å roe ned litt!

Back
Topp