Konstant trøtt og utmattet

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Jeg er såååå sliten hele tiden og er ikke vant med slik utmattelse som jeg har nå. De tre andre svangerskapene har jeg har litt energi, men om jeg kunne velge kunne jeg ha sovet hele dagen og natta omhverandre... men skal sies at det tar på å ha en på et år som jeg må ta vare på oppi det hele. Han begynner i bhg 7 august og jeg i jobb 10 august. Pluss hele familien har ferie sammen :)

Flere som er så sliten, svimmel og helt utmattet?

Får så dårlig samvittighet når jeg ikke har energi til barna mine! Heldigvis en flink mann som stiller opp fullt og helt [emoji173]️men når jeg er alene med minsten går det helt i hjerterota at jeg ikke orker å gjøre så mye...
 
Jeg er trøtt, sliten og kvalm hele tiden! Er hjemme med en på 8,5 mnd, så skjønner deg godt! Mannen begynner ikke permisjon før september, så har fremdeles 1,5 mnd å gå hjemme med han.
 
Trøtt og sliten og kvalm på kveldene. Har tatt meg to dager fri fra jobb ( da det ikke er lett å være bussjåfør med kvalme :p )
Har ingen barn som jeg må ta meg av men har hund og katt som krever oppmerksomhet. Og en meget forståelsesfull samboer/forlovede.
 
Jeg er såååå sliten hele tiden og er ikke vant med slik utmattelse som jeg har nå. De tre andre svangerskapene har jeg har litt energi, men om jeg kunne velge kunne jeg ha sovet hele dagen og natta omhverandre... men skal sies at det tar på å ha en på et år som jeg må ta vare på oppi det hele. Han begynner i bhg 7 august og jeg i jobb 10 august. Pluss hele familien har ferie sammen :)

Flere som er så sliten, svimmel og helt utmattet?

Får så dårlig samvittighet når jeg ikke har energi til barna mine! Heldigvis en flink mann som stiller opp fullt og helt [emoji173]️men når jeg er alene med minsten går det helt i hjerterota at jeg ikke orker å gjøre så mye...

Har du vært hos legen og sjekket blodprosent? Hvis ikke ville jeg gjort det asap.

Jeg har også vært en del sliten, trøtt, svimmel og blir ekstremt fort andpusten i det siste og fikk påvist lav blodprosent. Jeg ble satt på en kur med jerntabletter i 2 uker og håper energinivået øker til jeg begynner på jobb på mandag [emoji4]
 
Har du vært hos legen og sjekket blodprosent? Hvis ikke ville jeg gjort det asap.

Jeg har også vært en del sliten, trøtt, svimmel og blir ekstremt fort andpusten i det siste og fikk påvist lav blodprosent. Jeg ble satt på en kur med jerntabletter i 2 uker og håper energinivået øker til jeg begynner på jobb på mandag [emoji4]

Ja lavt jerninnhold hvertfall. Så går på jerntabletter. Jeg går på noen jeg vet fungerer på meg, aminojern. Gått på de i to uker, men jeg skal bare fortsette. Hjelper liksom ikke helt, så burde vel sjekke for uvi og ta en ny blodprøve igjen for å utelukke noen andre mangler som kan plutselig ha dukket opp

Håper det blir bedre for deg snart [emoji7]
 
Ja lavt jerninnhold hvertfall. Så går på jerntabletter. Jeg går på noen jeg vet fungerer på meg, aminojern. Gått på de i to uker, men jeg skal bare fortsette. Hjelper liksom ikke helt, så burde vel sjekke for uvi og ta en ny blodprøve igjen for å utelukke noen andre mangler som kan plutselig ha dukket opp

Håper det blir bedre for deg snart [emoji7]
Aminojern har altfor lavt jerninnhold til at de funker hvis du har lavt jernnivå, selv om jeg vet de er bedre for magen og sånn.
Jeg tar Ferromax to ganger daglig. Har gått på de før og de pleier å hjelpe innen en uke, så får jeg heller kompensere med Lactulose for den harde magen :)
 
Aminojern har altfor lavt jerninnhold til at de funker hvis du har lavt jernnivå, selv om jeg vet de er bedre for magen og sånn.
Jeg tar Ferromax to ganger daglig. Har gått på de før og de pleier å hjelpe innen en uke, så får jeg heller kompensere med Lactulose for den harde magen :)

De har fungert gull hos meg! Innen To uker har det alltid økt hos meg. Og ja jeg må ha noen som er mildere for mage. Jeg har crohns og tåler jern veldig dårlig. Tatt ferromax og maaaange andre, men får sååå vondt i magen.

Jeg får lett jernmangel, så på det verste har jeg fått intravenøst itilegg. Men skal uansett ta en kontroll på blodprøven. Tross lavt jerninnhold har jeg ikke blitt såååå ille som nå, derfor jeg stusser.
 
Veldig trøtt og energiløs . Jobber fult , har 5 unger fra 4-9 år hjemme hele tiden (hatt ferie i 5 uker ), så er ikke så rart . De 2 minste skal heldigvis i bhg igjen på mandag
 
De har fungert gull hos meg! Innen To uker har det alltid økt hos meg. Og ja jeg må ha noen som er mildere for mage. Jeg har crohns og tåler jern veldig dårlig. Tatt ferromax og maaaange andre, men får sååå vondt i magen.

Jeg får lett jernmangel, så på det verste har jeg fått intravenøst itilegg. Men skal uansett ta en kontroll på blodprøven. Tross lavt jerninnhold har jeg ikke blitt såååå ille som nå, derfor jeg stusser.

Jeg liker også aminojern best. Alt annet blir for heavy for magen :inpain:
 
Jeg var konstant trøtt og sliten i begynnelsen av forrige svangerskap, samt veldig hodepine. fikk påvist for lavt nivå av jern og D-vitamin. ble også delvis sykemeldt en periode. Hjalp med tilskudd
 
Veldig trøtt og energiløs . Jobber fult , har 5 unger fra 4-9 år hjemme hele tiden (hatt ferie i 5 uker ), så er ikke så rart . De 2 minste skal heldigvis i bhg igjen på mandag

Lov til å si man er sliten da etter fem uker med alle barna [emoji173]️
 
De har fungert gull hos meg! Innen To uker har det alltid økt hos meg. Og ja jeg må ha noen som er mildere for mage. Jeg har crohns og tåler jern veldig dårlig. Tatt ferromax og maaaange andre, men får sååå vondt i magen.

Jeg får lett jernmangel, så på det verste har jeg fått intravenøst itilegg. Men skal uansett ta en kontroll på blodprøven. Tross lavt jerninnhold har jeg ikke blitt såååå ille som nå, derfor jeg stusser.
Jeg liker også aminojern best. Alt annet blir for heavy for magen :inpain:

Jeg møter så sinnsykt med motstand hos legen min når det kommer til Aminojern. Jeg brukte det litt etter forrige fødsel, men da var ikke blodmangelen så uttalt som nå og etter MAen. Foreslo å ta det etter MAen, men fikk nesten "kjeft" for å ha nevnt det en gang. Når det er sagt så fikk moren min anbefalt dette på sykehuset etter hun hadde gastric sleeve operasjon og jeg vet det er andre som har fått anbefalt det av sine leger, men føler det er mange som ikke vet nok om aminojern eller er skeptiske til det fordi det er annerledes/selges på helsekostbutikker :rolleyes:

Hvor stor dose tar dere i og med at det inneholder mindre jern enn høydosepreparater?
 
Jeg møter så sinnsykt med motstand hos legen min når det kommer til Aminojern. Jeg brukte det litt etter forrige fødsel, men da var ikke blodmangelen så uttalt som nå og etter MAen. Foreslo å ta det etter MAen, men fikk nesten "kjeft" for å ha nevnt det en gang. Når det er sagt så fikk moren min anbefalt dette på sykehuset etter hun hadde gastric sleeve operasjon og jeg vet det er andre som har fått anbefalt det av sine leger, men føler det er mange som ikke vet nok om aminojern eller er skeptiske til det fordi det er annerledes/selges på helsekostbutikker :rolleyes:

Hvor stor dose tar dere i og med at det inneholder mindre jern enn høydosepreparater?

Jeg fikk anbefaling fra jordmor... aldri en lege som har anbefalt det og jeg vet grunnen ;) fordi leger misliker helsekost produkter! Jeg tar bare en tablett, men burde sikkert ta to, men forhører meg med jordmor eventuelt først :)

Jeg brukt det i mitt forrige svangerskap og det har absolutt fungert best! Men det er hos meg og jordmor sa dette var noe hun visste fingerte godt og derfor anbefalte meg det. Forrige svangeskap fikk jeg gratis av henne :)
 
Jeg møter så sinnsykt med motstand hos legen min når det kommer til Aminojern. Jeg brukte det litt etter forrige fødsel, men da var ikke blodmangelen så uttalt som nå og etter MAen. Foreslo å ta det etter MAen, men fikk nesten "kjeft" for å ha nevnt det en gang. Når det er sagt så fikk moren min anbefalt dette på sykehuset etter hun hadde gastric sleeve operasjon og jeg vet det er andre som har fått anbefalt det av sine leger, men føler det er mange som ikke vet nok om aminojern eller er skeptiske til det fordi det er annerledes/selges på helsekostbutikker :rolleyes:

Hvor stor dose tar dere i og med at det inneholder mindre jern enn høydosepreparater?

Dosen min husker jeg ikke for det var en god stund siden sist, men mener det kan ta vært en tablett om dagen. Jeg tok også etter SA.

På en måte forstår jeg hvorfor noen leger reagerer, for det går sakte med aminojern, og mange ganger er situasjonen såpass akutt at man ikke kan vente på det.
Men i tilfeller der mangelen ikke er kritisk syns jeg aminojern er helt topp :)
 
Jeg er kronisk trøtt, sliten, kvalm og sulten.. Tok blodprøver i går, så blir spennende å se om de sier noe.. Ikke noe annet å gjøre enn å hvile når man kan [emoji4]
 
Er heilt utmatta! Sover gjerne 2 timer på dagen men forsatt heilt uten krefter [emoji53] sku gjerne hatt energi til mini på 14 mnd som e veldig travel ! Blir godt at han begynner i bhg no [emoji4] og håper kvalmen gir seg !
 
Jeg er også en del trøtt å sliten. Jobber 100% og har en 5 åring + at vi pusser opp huset. Etter gårdagens tur på legevakten så fikk beskjed om å ta det med ro....så jeg sov i 1,5 timer etter jobb (5 åringen fikk seg litt frukt og satte på film) men det hjelper liksom ikke, er fortsatt trøtt! prøver også å ikke gjøre for mye, men det blir jo litt husarbeid siden samboer ikke har øyne for slikt rot...
 
Back
Topp