Konstant sult....

Guttemammax2

Glad i forumet
Burde gjerne være glad for symptomene, men blir og litt frustrert.
Jeg er konstant sulten, og like etter eg har spist, så kjenner eg kvalmen og sulten siger tilbake. Jeg er overvektig i utgangspunktet, og vil tro at det med tiden vil virke feil vei for min del å spise noe hele tiden. Ignorerer jeg sulten,blir kvalmen ekstrem...
 
Kjenner meg veldig igjen, spiser når jeg er sulten, å 10 min etterpå så kommer kvalmen:yuck:
Da angrer jeg på at jeg spiste... Kvalmen før måltid, og veldig kvalmen etterpå.
 
Jeg er også oftere sulten, men sliter ikke med kvalme. Om det ikke er lenge siden jeg har spist, og jeg vet at kroppen egentlig ikke trenger mat, tygger jeg på en gulrot eller noe lignende. Magen får noe å jobbe med og er fornøyd en stund, pluss at du skal spise veldig mye gulrot for å påvirke vekta (ca 20 kilo gulrot for å gå opp en kilo).
 
Eg har endret litt på hvilken mat eg spiser... da blir eg ikkje så kvalmen etter mat. For eksempel så blir eg kvalm om eg spiser middag, så da har eg byttet ut me andre typer måltid!
Prøvd å spise varmmåltid til lunsj, det fungerer litt bedre, spiser små måltider ofte..
Slike ting...

Om det kan være til hjelp å prøve seg litt frem med forskjellig :happy:
 
Pastiller, iskaldt vann med lime, gulrot/eple, hjalp meg litt med kvalmen da den sto på som verst. Og dessuten å ha på sånne seaband armbånd. Hvis du spiser små ting med få kalorier så går det nok bra å spise veldig ofte.. selv om jeg selv aldri orka å tenke over om det jeg spise var sunt/kalorifattig osv når jeg var skikkelig kvalm krysser fingrene for at det gir seg snart!
 
Jordmor sa forresten at jeg ikke skulle tenke på sunt kosthold akkurat nå med kvalme. Viktigste er å spise og føle seg så bra som mulig :) Friske ting som appelsiner og iskald vann er godt her. Ellers spiser jeg på surt godteri som sursild :p
 
Jordmor sa forresten at jeg ikke skulle tenke på sunt kosthold akkurat nå med kvalme. Viktigste er å spise og føle seg så bra som mulig :) Friske ting som appelsiner og iskald vann er godt her. Ellers spiser jeg på surt godteri som sursild :p

Eg leste ‘sunt godteri som sursild’ og tenkte et øyeblikk ‘hurra, er det sunt? da skal eg rett på butikken’ :laughing002:laughing002
Så tenkte eg meg om og leste på nytt :laughing002:laughing002
 
Back
Topp