Konstant metthetsfølelse..

Chrini08

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen [emoji4]

Den siste uka så har jeg følt meg konstant mett, såpass at det er vanskelig å få i seg mat. Når jeg spiser så er det et par biter og så føles det ut som om jeg har spist en svær julemiddag i flere timer etterpå.

Er det noen fler som har lignende erfaring? Og kanskje har noen tips?

Skal sies at magen er tregere enn vanlig pga hormoner.
Men man blir jo så slapp når det er så vanskelig å få i seg nok mat.

Jeg var slik i begynnelsen ja. Men da visste jeg ikke at jeg var gravid og var på ferie :P Skjønte ikke hvorfor jeg ble så innmari fort mett.. Men har hørt at mange opplever metthetsfølelse i svangerskapet, og det kan være for at alt jobber mye tregere nå. Jeg har i det siste fått full forstoppelse. Hjelpes!

Viktigste er at du får i deg væske:)

Har det likt! Phu ikke noe gøy!! Veldig oppblåst hele veien, blir kjempe sulten, spiser bittelitt, poff så er jeg staaaaaaapp mett :arghh: åsså er stapp mett eller føler meg helt på spreng og ser sånn ut også :/ ... men aner egentlig ikke hvorfor.....

Det er godt å vite at vi er fler i samme båt. Selv om jeg ikke unner dere ubehaget altså!
Det er rart, da jeg var gravid forrige gang (9 år siden), så var det motsatt. Konstant sulten og kvalm om jeg ikke fikk spist - magen flat. Denne gangen er det veldig lite kvalme og veldig lite matlyst. Som du sier over her, føles ut som om man skal sprekke og er skikkelig oppblåst. Rart og fascinerende hvordan ingen graviditeter er likedan <3

Googlet litt, og som det sies over, så ser det ut til å være ganske vanlig.
Tror jeg får i meg nok væske.
Da jeg også er litt forstoppet så leste jeg at det skulle hjelpe/forebygge å drikke et stort glass vann før hvert måltid. Og hvis man tror man spiser mye frukt-spis mer!
Får prøve det :)

Uansett hvilke plager/ symptomer så er de hjertelig velkommen. Denne spira har vi ventet en stund på <3

Jeg har ulvehunger og går rundt med samme følelsen som når man er kvalm av sult nærmest 24/7. Likevel får jeg samtidig følelsen av å bli stappmett allerede etter en halv normal middagsporsjon :s Både stappa og full i magen, og likevel samtidig fremdeles kvalmsulten. Håper det er noe som gir seg i 2. trimester.

Back
Topp