Konstant mett utover dagen!

Rayooma

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Ja, overskriften sier det meste. Når jeg står opp så kan jeg spise en god porsjon med frokost grunnet er kjempe sulten, men etter denne porsjonen så kjennes det som en konstant metthet følelse ut dagen. Klarer ikke å få i meg skikkelig mat, blir bare småspising hver 3-4 time. Frukt, sunne snaks OL. Itillegg så kjenner jeg meg kvalm mot kvelden, mer sånn kvalme som kommer av å ha spist for mye. Veldig ubehagelig følelse. Vekten er stabil, ikke gått opp noen ting. Er også oppblåst + har treg mage. Er det flere som er slik? Noen som har tips?

Det kjennes ut som om maten ligger i tarmene og blir ikke fordøyd på evigheter. Veldig ubehagelig!
 
Ja, overskriften sier det meste. Når jeg står opp så kan jeg spise en god porsjon med frokost grunnet er kjempe sulten, men etter denne porsjonen så kjennes det som en konstant metthet følelse ut dagen. Klarer ikke å få i meg skikkelig mat, blir bare småspising hver 3-4 time. Frukt, sunne snaks OL. Itillegg så kjenner jeg meg kvalm mot kvelden, mer sånn kvalme som kommer av å ha spist for mye. Veldig ubehagelig følelse. Vekten er stabil, ikke gått opp noen ting. Er også oppblåst + har treg mage. Er det flere som er slik? Noen som har tips?

Det kjennes ut som om maten ligger i tarmene og blir ikke fordøyd på evigheter. Veldig ubehagelig!

Jeg har det egentlig litt motsatt. Sulten hele tiden! Blir uvel med en gang sulten kommer, og da orker jeg ikke ordne mat. Heldigvis er mannen snill og ordner til meg.
 
Leste en plass her i babyverden appen at det tar dobbelt så lang tid for maten å passere i tarmen. Har det litt motsatt av deg, klarer ikke å spise noe på dagen, er bare kvalm og uvel, men får et ordentlig måltid på kvelden. Er også veldig oppblåst men føler jeg har vært d siden uke 5 :bored:
 
Maten blir prosessert saktere når man er gravid, så det kan jo ha noe med det å gjøre. :)
 
Jeg får også den metthetsfølelsen etter lite mat, men samtidig må jeg spise ofte for å ikke bli enda mer kvalm. Går på kvalmestillende som er forstoppende, så tar Laxoberal-dråper etter avtale med lege. Det hjelper litt på følelsen av å ha maten i halsen hele tiden.
 
Her er eg sulten 24/7. For 30 min siden spiste eg svinefilet med fløtegratinerte poteter og hjemmelaget soppsaus+ grønnsaker, men nå er eg altså sulten igjen. Tror og magen min er treg for går bare på do hver 3-4 dag.. blir sprø ekke vant til å spise så mye
 
Når jeg først blir sulten, blir jeg ekstremt sulten kjempefort og skulle helst hatt mat der og da
 
Ja, overskriften sier det meste. Når jeg står opp så kan jeg spise en god porsjon med frokost grunnet er kjempe sulten, men etter denne porsjonen så kjennes det som en konstant metthet følelse ut dagen. Klarer ikke å få i meg skikkelig mat, blir bare småspising hver 3-4 time. Frukt, sunne snaks OL. Itillegg så kjenner jeg meg kvalm mot kvelden, mer sånn kvalme som kommer av å ha spist for mye. Veldig ubehagelig følelse. Vekten er stabil, ikke gått opp noen ting. Er også oppblåst + har treg mage. Er det flere som er slik? Noen som har tips?

Det kjennes ut som om maten ligger i tarmene og blir ikke fordøyd på evigheter. Veldig ubehagelig!
 
Hei,

ja har det slik selv også men spiser faste måltider for å holde kvalmen borte. Spiser mest på kvelden som gir meg denne veldige metthetsfølelse. Har hatt en del treg mage og forstoppelse. Det som hjelper meg er å ta frukt og fiber tabletter annenhver dag. De får du kjøpt på apotek og er helt ufarlige
 
Takk for innspill alle sammen! Skal forhøre meg med lege ved 12 uker kontroll. Kanskje legen har anbefalinger som ikke er nevnt. Som sagt så spiser jeg så og si en del frukt gjennom dagen, får i meg også svisker som virker på magen...
 
Back
Topp