Konstant melkespreng, hjelp!!!!:-(

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Tidligere pumpet jeg for og få igang melkeproduksjonen, men nå er det alt for mye!! Lillegutt drikker bra nå, men likevel så blir jeg sprengt 15 min etterpå, og det er så vondt:( har noen noe tips?

Til mer en pumper jo mer melk kommer det. jeg har alltid vert plaget med spreng. Men denne gangen har jeg ikke pumpet bare holt ut sprengen. Føler det da har regulert seg til at det ikkje er mer en han spiser. Men er dette din første? Jeg hadde masse spreng med den første pumpet døgnet rundt for det var så vondt. Men nå med den 3 føler jeg ikkje brystene er så ømme og vonde.

Så man burde egentlig bare tåle det?:( æsj.. Ja, det er min første ja.. Så er vel kanskje normalt å være mer plaget da. Men får vel bare vente og se om det gir seg da:p

Du kan evt. håndmelke av den verste sprengen (eller pumpe bort litt), men bare den verste sprengen så du ikke stimulerer til mer produksjon.

Kan jo legge til at jeg har ei snuppe som sover alt for lenge om natta, noe som resulterte i begynnende brystbetennelse fordi brystet ikke ble tømt (hun kan finne på å sove 7 timer, og jeg slår bare av vekkeklokka når jeg prøver å våkne om natten), så følg med på det også hvis babyen ikke tømmer brystet.

Ikke pump. Da blir det bare mere. Håndmelk ut det verste, gjerne i dusjen. Og så går det seg til og det vil stabilisere seg etterhvert:) men er vondt den første tiden. Her er lillegull snart 4 uker og nå begynner det å stabilisere seg.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Fødte på mandag, så det er ikke så lenge siden! Men det gjør helt forferdelig vondt.
Ja det er veldig vondt den/de første ukene:( maser og håndmelk i dusjen under varmt vann. Syns det hjalp litt. Bruk også ull innerst så de er gode og varme. Det går over!! Men vet alt for godt hvor vondt det er!!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Fikk beskjed om det samme som
Enkelte andre her... At man ikke skal pumpe for da vil melken regulere seg etter dette og ikke det som faktisk barnet behøver... Ved brystspreng fikk jeg anbefalt å ta en varm fusjon håndpumpe noe.. Håper det blir bedre snart

Venter ei lita jente den 27. August

Når du ammer kan du prøve å ha den andre puppen ute også. Legg en vaskeklut under, og la det renne :) om det er vondt når armene berører puppene som vanlig, kan du prøve å massere forsiktig med strømmen mens babyen drikker.

Det er vondt, men det går over.. Varm dusj, og en varmepose derhvor sprengen er verst hjalp meg over kneika denne gangen;) og massene mot babyene munn når du ammer :) og masse lykke til! Det blir bedre :)

Back
Topp