Konstant kynnere i flere timer

Baby20♡

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er førstegangsfødende og har siden uke 18-20 hatt kynnere jevnt og trutt, og de siste 8-10 dagene har det vært relativt ofte gjennom hele dagen, ubehagelig, men ikke smertefullt.

Men, nå de siste 3 dagene har det om ettermiddagen eskalert. Det starter i 15-16 tiden og varer i flere timer. Det er mer eller mindre konstant, 1-5 minutters pause mellom hver kynner, og noen er sterkt ubehagelige/noe smertefulle, og må nesten jobbe meg gjennom de. Igår måtte jeg ringe føden for å høre om jeg kunne ta paracet og evt hvor mye, noe som hjalp til en viss grad.. idag er dag tre, og det er i gang igjen.. jeg har fire uker igjen til termin og blir nesten deprimert med tanken på å skal måtte gå slik i så mange uker.. er det noen som har erfaringer å dele, evt. tips/råd?? Jeg er minimalt i aktivitet, så er ikke av verken det eller stress.. :(
 
Sniker fra juli :)
Jeg hadde det slik forrige gang. Og det viste seg at jeg hadde unnagjort 5 cm i løpet av de dagene hvor jeg hadde mye kynnere som gjorde litt vondt. Jeg gikk rundt med 4 cm åpning i en ukes tid, og til slutt 5 cm uten å ha skikkelige rier. Fikk jordmor til å sjekke når jeg var på kontroll. Og da ble jeg sendt til føden for å ta vannet sånn at det kom ordentlig i gang.
Jeg håper nesten at det blir sånn nå også... For da slipper man jo ganske mye heftige rier :p
Får håpe det vil påvirke fødselen din positivt slik det gjorde for meg. Og livmoren din blir jo skikkelig trent før den setter ordentlig i gang!
Jeg sier ikke at det er dette som gjelder for deg altså.. Men man kan jo håpe!
Det betyr jo ikke nødvendigvis at du må gå sånn lenge :) Kanskje det er starten på fødselen! Ikke vær redd for å kontakte føden da. De kan jo alltids sjekke hvordan ståa er oppi der :)
 
:goodnight:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Sniker fra juli :)
Jeg hadde det slik forrige gang. Og det viste seg at jeg hadde unnagjort 5 cm i løpet av de dagene hvor jeg hadde mye kynnere som gjorde litt vondt. Jeg gikk rundt med 4 cm åpning i en ukes tid, og til slutt 5 cm uten å ha skikkelige rier. Fikk jordmor til å sjekke når jeg var på kontroll. Og da ble jeg sendt til føden for å ta vannet sånn at det kom ordentlig i gang.
Jeg håper nesten at det blir sånn nå også... For da slipper man jo ganske mye heftige rier :p
Får håpe det vil påvirke fødselen din positivt slik det gjorde for meg. Og livmoren din blir jo skikkelig trent før den setter ordentlig i gang!
Jeg sier ikke at det er dette som gjelder for deg altså.. Men man kan jo håpe!
Det betyr jo ikke nødvendigvis at du må gå sånn lenge :) Kanskje det er starten på fødselen! Ikke vær redd for å kontakte føden da. De kan jo alltids sjekke hvordan ståa er oppi der :)


Hadde du også slik at det var rolig, for så å ta seg opp ut på dagen? Synes det virker så rart at det på et visst tidspunkt skal være slik, og ikke da hele døgnet isåfall.

Jeg er 36+5, så det begynner å nærme seg ok for baby å komme ut. Jeg håper nesten det vil være som for deg altså, er så lei! Prøver å tenke positivt, at kynnerne vil gjøre fødsel «enklere» og raskere da livmor er godt trent, men blir samtidig så lei når det holder på over så lang tid..
 
Jeg har også hatt kynnere jevnt og trutt gjennom så og si hele svangeskapet, men nå den siste uka har jeg konstant kynnere på kveldene. Det er skikkelig ubehagelig. Jeg har også murringer/stikkinger i tillegg, men i og med at det ikke er regelmessig så er det ikke rier. Jeg er 37+4. Håper hver kveld at det skal ta seg opp til noe mer :p jeg har brukt varmeflaske på magen når det er som værst, og det hjelper litt.
Jeg skal til jordmor på mandag så skal ta det opp med henne da.
 
:goodnight:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:


Hadde du også slik at det var rolig, for så å ta seg opp ut på dagen? Synes det virker så rart at det på et visst tidspunkt skal være slik, og ikke da hele døgnet isåfall.

Jeg er 36+5, så det begynner å nærme seg ok for baby å komme ut. Jeg håper nesten det vil være som for deg altså, er så lei! Prøver å tenke positivt, at kynnerne vil gjøre fødsel «enklere» og raskere da livmor er godt trent, men blir samtidig så lei når det holder på over så lang tid..

For meg var det verst på kvelden og natta, så det kom jo mest når jeg slappet av.. dette var i uke 37 :)
Krysser fingrene for deg at det ikke er så lenge igjen :)
 
Sniker jeg også!

jeg hadde regelmessige kynnere på natt de siste fem ukene forrige gang. Starta i 18-tiden på kvelden, og varte til 3-4 på natta. Kjempeslitsomt!!
Fødselen starta ikke før dagen før termin, og han ble endelig født på termin. For meg hadde ikke kynnerne gjort noe for åpningen :bag:
Håper du slipper å gå med det så lenge! Mitt tips er å sove når du kan, du vet aldri når det plutselig tar seg opp :D
 
Back
Topp